Na 16 jaar het land uitgezet!

Beste,

Afscheid nemen van een dierbare persoon doet pijn.

Iedereen heeft dit wel eens meegemaakt. Het is geen pretje om zomaar van iemand afscheid te moeten nemen, zeker niet als het zo plots gebeurt. Wij, alba's vriendinnen, hebben een facebook pagina (waar hoor ik nu thuis?) opgestart voor een dierbare persoon die ons heel nauw aan het hart ligt. Ze wordt het land uitgezet wegens verschillende redenen en wat voor redenen dan ook. We vinden dit niet kunnen. We willen haar niet zomaar laten gaan zonder dat wij, haar naastenliefde, actie ondernemen.

We hebben het over een jong meisje van 18 jaar oud. Ze heeft hier 16 jaar lang geleefd.. Dat is niet niks, ze heeft haar leven hier opgebouwd, ze deed moeite om samen met ons in deze maatschappij te leven. Ze ging naar school zoals elke 18 jarige. Maar spijtig genoeg kan ze haar laatste jaar hier niet afmaken.. Al die moeite die ze voor haar school en stage deed, ze zette haar in voor andere. Ze heeft een hart van goud! Dit alles is voor niets geweest. Vinden ze dat ze hier niet thuis horen? Is er geen ruimte meer in België? Wat is de echte reden?

Wij hopen met ons hart en ziel dat ze hier nog mogen blijven!!

Wij vinden dat een perfect geïntegreerde vluchteling die hier reeds 16 jaar woont het land niet mag worden uitgezet.

Met deze petitie hopen wij genoeg stemmen te verzamelen zodat haar asielaanvraag toch opnieuw bekeken kan worden.

Alvast bedankt voor uw steun

"Waar hoor ik nu thuis?"