MENSEN MET ERNSTIG OVERGEWICHT NIET WELKOM OP FIELDLAB-TESTEVENEMENTEN BOYCOT

MENSEN MET ERNSTIG OVERGEWICHT NIET WELKOM OP FIELDLAB-TESTEVENEMENTEN

Als het aan Fieldlab ligt, kunnen mensen met ernstig overgewicht niet deelnemen aan de zogeheten testevenementen. Ook het Eurovisie Songfestival valt hieronder.

Voor de organisatie staat de veiligheid voorop bij de concerten en festivals. Mensen uit groepen met een verhoogd gezondheidsrisico zijn dan ook niet welkom.

Onder de risicogroep vallen onder meer ouderen vanaf 70 jaar, maar dus ook mensen met overgewicht. In de algemene voorwaarden van het bedrijf staat vermeld dat risicogroepen worden uitgesloten van deelname, laat een woordvoerder van Fieldlab aan het AD weten. “Potentiële bezoekers worden ook nog op diverse momenten bij de aankoop van kaarten gewezen op de algemene voorwaarden.”

DIT IS GEWOON DISCRIMINATIE IN 2021

Door te ondertekenen, machtig ik young om de informatie die ik op dit formulier verstrek, over te dragen aan degenen die macht hebben over deze kwestie.