Ook Maxx heeft recht op onderwijs en zorg.

Dit is een petitie voor Maxx. Een jongen met gewone dromen en wensen.  Maxx heeft een genetische afwijking. Daardoor reageert Maxx anders en gedraagt hij zich anders dan wat we gewoon zijn. Daar kan hij niets aan doen en bovenal is het een lieve jongen die ondanks zijn beperkingen de wil heeft om te leren en naar school te gaan.  Hier knelt de schoen: in het huidige onderwijssysteem vindt men geen geschikte plaats voor hem! Er is ook geen andere vorm van zorg, opvang of hulp.

Maxx heeft door zijn beperking bijna altijd toezicht nodig. Hij zit nu al een jaar thuis waar zijn ouders, gewone, hardwerkende mensen hem opvangen. 7 dagen op 7 en 24 uur op 24. Zij zijn ondertussen doodop. Er werd een PAB (persoonlijk assistentiebudget voor mensen met een handicap) aangevraagd zodat thuisbegeleiding kon worden geregeld en zorg/opvang worden ingekocht maar dat werd ook geweigerd zodat Maxx en zijn ouders gewoon geen kant meer uitkunnen.

Dit is een schending van de basisrechten van een kind, elk kind heeft recht op onderwijs in dit land, dat is een fundamenteel recht. Elk kind heeft recht op zorg. Zoals Maxx zijn er nog veel kinderen die in België worden uitgesloten van onderwijs en daardoor geen kans op een toekomst hebben, ze worden kans-en perspectiefloos gemaakt.

Wij vragen daarom aan mevr. Crevits, minister van Onderwijs en de heer Van Deurzen, minister van Welzijn, om deze situatie recht te zetten. Voor Maxx en al de andere kinderen in deze situatie.

Wij vragen aan iedereen om deze petitie te tekenen en zo Maxx een kans op een volwaardig leven te geven. Indien je dit doet en je krijgt een bevestigingsmail moet je deze ook openen, anders wordt de handtekening niet bewaard. Dat hoeft niet als je met je facebookprofiel tekent maar anders wel. Bedankt!

Voor Maxx, Kim en Frank (zijn ouders)

De initiatiefnemers:

Patricia De Cock (Patricia_DC100@hotmail.com)

Lien Depoorter (Lien_depoorter@msn.com)

Ouders die in dezelfde situatie zitten vragen we ons een privé bericht te sturen, wij leggen een register aan om het probleem in kaart te brengen.

Door te ondertekenen, machtig ik Patricia De Cock om de informatie die ik op dit formulier verstrek, over te dragen aan degenen die macht hebben over deze kwestie.