Mandir (Hindoestaanse Tempel) in Tilburg

Beste lezer,

In samenwerking met stichting Shree Ganesh onder leiding van pandit Bramhdath Sewnandanji ben ik voor de Hindoestaanse gemeenschap en ieder Tilburger bezig met het realiseren van een geschikte plek voor een mandir.

De mandir zal dienen als een plek waar men tot rust en bezinning kan komen van de dagelijkse drukte en om de Hindoe religie en spiritualiteit, de cultuur en de Vedische filosofie (Sanatan Dharma) met de daarbij behorende normen, waarden, tradities en gebruiken, uit te dragen aan de Hindoestaanse gemeenschap en ieder Tilburger die zich hiermee verbonden voelt te stimuleren tot een actieve bijdrage en deelname aan de Nederlandse samenleving.

Onderstaand treft u de voorgenomen activiteiten die wij beogen uit te voeren in de mandir.

· Religieus aspect: organiseren van mandir diensten, verstrekken van informatie, beantwoorden van vragen, het celebreren van een aantal festiviteiten als:

• Holi die symbool staat voor het lente- en Nieuwjaarsfeest in Nederland en de overwinning van het goede op het kwade;
  • Navratan die symbool staat voor het vereren van de vrouw van Shiva, de universele Moeder. Navratan betekent negen nachten en deze festiviteit duurt negen nachten en tien dagen;
  • Divali: het lichtjesfeest en eveneens het overwinnen van het goede op het kwade net als bij Holi.

· Jeugd: huiswerkbegeleiding, school- en beroepskeuze voorlichting, stimuleren;

· Sociaal aspect: jaarlijks organiseren van 3 daagse- religieuze- en informatieve

bijeenkomsten;

· Educatief aspect: verzorgen van lezingen, verstrekken van informatie via social media/radio, beantwoorden van vragen, verzorgen van rondleidingen voor onderwijsinstellingen/geïnteresseerden;

· Cultureel aspect: Hindi en culinaire workshops;

· Maatschappelijk aspect: themamiddagen, samenwerking met de buurt/wijk, samenwerking met de gemeente Tilburg aanbieden van gesprekken met vertrouwenspersonen.

Om bovengenoemde activiteiten en diensten uit te kunnen voeren is de mandir de uitkomst waarbij de samenleving op deze vertrouwde plek terecht kan.

Hoe mooi zou het zijn als er een centrale plek gecreëerd kan worden in deze mandir waarbij een ieder terecht kan en de priester zijn diensten voor de samenleving kan uitvoeren.

Handtekeningen verzamelactie

Om ons plan goed onder de aandacht van de gemeente Tilburg te brengen en deze ervan te overtuigen dat er genoeg interesse is voor de bouw van de mandir ben ik opzoek naar gegadigden en richt ik mij tot u. Middels dit bericht verzoek en vraag ik u mij te ondersteunen door uw naam en handtekening te zetten bij het realiseren van ons plan en dank u van harte.

Pandit Bramhdath Sewnandan    Neem contact op met de schrijver van de petitie

Door te ondertekenen, machtig ik Pandit Bramhdath Sewnandan om de informatie die ik op dit formulier verstrek, over te dragen aan degenen die macht hebben over deze kwestie.

We zullen uw e-mailadres niet openbaar online weergeven.

We zullen uw telefoonnummer niet openbaar online weergeven.