Maak vaart met de Pomp aan de Croeselaan

AI_CROESELAAN_01C.jpg

Al bijna 10 jaar kijken we in de Dichterswijk naar een vervallen tankstation aan de Croeselaan. Een plek die in het hart van onze wijk ligt zou ook een fijne en mooie plaats moeten zijn waar we allemaal terecht kunnen om elkaar te ontmoeten. De ondernemers achter ‘De Pomp’ willen van het oude tankstation weer iets moois maken: een frisse en levendige plek, voor en door buurtbewoners. De buurt krijgt een een café/restaurant om de hoek, aangevuld met ideeën voor een gemeenschappelijke volkstuin, kortingspassen voor de buurt, spelvermaak voor jong en oud en nog veel meer.

Op de informatieavond over initiatieven voor het pompstation is dit initiatief als winnaar uit de bus gekomen, maar sindsdien blijft het stil, ondanks het enthousiasme van de ondernemers. Wij, een aantal direct omwonenden, willen een mooie Dichterswijk en een levendige ontmoetingsplek in plaats van een vervallen tankstation. ‘De Pomp’ staat te springen om te beginnen.

Met deze petitie willen we de stem van de buurt laten horen en wethouder Paulus Jansen (SP) oproepen om dezelfde voortvarendheid te betrachten als de initiatiefnemers. Laten we er met spoed weer een mooi stukje Utrecht van maken waar we als Dichterswijkers trots op kunnen zijn!

Teken jij ook de petitie?

Afzender: een aantal direct omwonenden van het Pompstation

Vragen? Laat het ons weten: omwonendentankstation@outlook.com