Leefbaar vogelpark/grens Deinze-Zulte

Deze week is op de gemeenteraad van de stad Deinze beslist om (ook) de overweg in de Molenstraat permanent te sluiten voor alle verkeer. Dit betekent dat, na de eerdere sluiting van de Tonnestraat voor wagens, de Nachtegaalstraat de enige doorgang wordt voor verkeer van de Kortrijksesteenweg naar de St Hubertstraat (en omgekeerd). Op geen enkel moment werden wij als buurtbewoners hierover vooraf ingelicht.

Deze beslissing zal een grote impact hebben op de mobiliteit en leefbaarheid van onze straten. Niet alleen de bewoners van de Nachtegaalstraat zullen een pak meer verkeer te verduren krijgen, ook delen van de St Hubertstraat die vroeger gevrijwaard bleven zullen een deel van hun rust moeten opofferen. Verschillende straten zoals de Eikstraat, St-Hubertstraat, Bokstraat, ... zullen de impact hiervan voelen.

Het plan is om een ondergrondse tunnel te bouwen onder de sporen van de Nachtegaalstraat voor zowel wagens/tractors als fietsgebruikers. Een verbreding van de straat is hierdoor onvermijdbaar.

Daarnaast is de kruising tussen de Nachtegaalstraat, Eikstraat en St Hubertstraat al jaren een gevaarlijk punt voor weggebruikers. De extra verkeersdrukte zal een doorn in het oog zijn voor ouders met (jonge) kinderen.

Indien u hiermee niet akkoord, onderteken dan a.u.b. deze petitie! U kan ook hier uw bezorgdheden uiten die verder zullen worden geïnventariseerd.

Alvast heel erg bedankt.

Door te ondertekenen, machtig ik Lotte Vermeulen om de informatie die ik op dit formulier verstrek, over te dragen aan degenen die macht hebben over deze kwestie.

We zullen uw telefoonnummer niet openbaar online weergeven.