Laat Chakra terug thuis komen !!!!

Dit is Chakra , een Amerikaanse stafford teef van 10 jaar met FCI stamboom. Wij hebben Chakra al van toen ze 3 maanden oud was. Chakra zit nu door omstandigheden in het asiel en zouden haar heel graag terug thuis willen hebben.

Wij waren vroeger hobbyfokker van Amerikaanse stafford en fokten af en toe een nestje met FCI stamboom (op 10jaar tijd dat we met het ras bezig waren 4 nestjes) en al andere nodige papieren. Steeds werden onze honden goed verzorgd en waren ze een deel van ons gezin de honden leefden in huis buitenkennels hadden we niet. Ook werden al onze pups in huis geboren en opgevoed met onze kinderen en andere honden. We deden ook regelmatig shows. In 2011 sloeg het noodlot toe en kreeg mijn vriend een arbeidsongeval waardoor hij niet meer kon helpen met de verzorging van de honden. Mijn vriend zit op morfine en moet nog de nodige zware pijnstillers bijnemen. We hebben dan ook de moeilijke beslissing moeten nemen om te stoppen met fokken en een paar van onze honden te herplaatsen. Daarvan hebben we 2 honden gehouden waaronder Chakra en nog een reu Prada. In 2012 kregen we een positieve wending en kregen we te horen dat we een 3e kindje verwachtten. Een week voor de bevalling hadden we besloten om de honden naar het asiel te brengen omdat de zorg van 2 kinderen , 2 honden , een pasbevallen vrouw en een vers kindje te veel voor hem zou worden. We hadden de honden in het asiel de Reddertjes in Rekkem geplaatst met de bedoeling ze na de bevalling terug te gaan halen. Alles werd daar mondeling besproken en er werd direct een voorschot betaald voor de verblijfskosten die ze vroegen bij de reddertjes . Na enige tijd en een paar fameuze tegenslagen en de gezondheid van mijn vriend duurde het langer dan verwacht en heeft het asiel de Reddertjes besloten om zonder ons medeweten de honden te laten adopteren. Het enige was dat de honden moesten samenblijven omdat ze zo goed overeenkwamen. De Reddertjes heeft ze laten adopteren door een zekere Jeffrey maar heeft wel maar voor 1 hond moeten betalen. Daar die persoon eigenlijk enkel de reu wilde heeft hij de teef laten lopen (volgens hem liep ze zelf altijd weg ) en zo is ze in het asiel Leiestreek te Zwevegem beland. Daar zit ze nu al sedert 01/05/2013. Na zelf contact te hebben genomen met het asiel om ze terug te adopteren kreeg ik als antwoord " je krijgt ze zeker niet terug omdat je met haar weer zal gaan fokken en omdat je fokt zonder erkenning", ze dreigend zelfs met het FOD dierenwelzijn op mijn dak te sturen (hetgeen ze zeker mogen doen want heb niets te verbergen)we hebben zelfs geen dier meer in huis behalve een vlieg en een spin zoals de meeste gezinnen. Heb al vanalles geprobeert om Chakra terug te krijgen maar niets lukt. Het asiel verspreidt alle soorten leugens en verhalen , geeft Chakra verschillenden namen zoals Beau en Luna en vertelt eventueel geinteresseerden dat ze 3 à 4 jaar oud is . De kinderen en wij missen Chakra enorm en willen ze dan ook heel graag terug bij ons zodat ze haar laatste jaren bij ons kan slijten waar ze al 10 jaar heeft gewoond. Graag zou ik 2000 handtekeningen verzamelen en mijn goede moed verzamelen om met deze handtekeningen naar het asiel te gaan en hopen dat ze dan wel willen meewerken en inzien dat we haar echt enorm missen. Dus mensen tekenen maar zodat we zo vlug mogelijk kunnen langsgaan en pleiten voor de terugkeer van Chakra.