Laat een short toe zolang er geen bil of ondergoed zichtbaar is

Er wordt nu volop commentaar gegeven op leerlingen dat hun short te kort is. Dit is vaak gebaseerd op de subjectieve mening van de leerkrachten. Hierbij vraag ik om de definitie voor een te korte short aan te stellen namelijk, een short waar billen of ondergoed zichtbaar is.

Het is niet correct om te verwachten dat leerlingen ipv shorten kleedjes of rokjes dragen, zeker als die zich daar niet comfortabel in voelen. Niet iedereen heeft ook een short die langer is (zoals een Bermuda). En het is voor leerlingen van deze leeftijd belangrijk om zich goed én veilig te voelen in de kledij die zij dragen.

Ook heeft een short van aanvaardbare lengte geen invloed op hoe die persoon leert, wat het doel is van naar school gaan.

Door te ondertekenen, machtig ik Jutta Vanoverbeke om de informatie die ik op dit formulier verstrek, over te dragen aan degenen die macht hebben over deze kwestie.