Krantenwinkels willen ook Dezelfde rechten voor hinderpremies corona

Wij als dagbladhandelaars willen ook de erkenning van niet essentiële winkel te zijn.

We zijn al met een 100tal collega’s die gedupeerd zijn. Zeker deze allemaal gelegen in de stations ,luchthavens en schoppingcentra, maar ook al redelijk wat krantenwinkels gelegen in de winkelstraten. Dit houden we niet vol sommigen draaien nog 35% maar de meesten halen nog 15 a 20% van de omzet nog.( niemand mag de trein nemen tenzij het uit noodzaak is of als het bedrijf geen telewerking of dergelijke kan aanbieden, wel de tijd van nu kan men voor 80% van thuis uit werken.  En daarbij als we dan eens een klant krijgen hebben we dikwijls nog te maken met agressie, en veel daklozen die willen schuilen voor de koude ed, dit is geen gezonde toestand voor ons want om ze buiten te krijgen moeten we ons bevinden om 30cm vd personen. Wij hebben heel schrik om ook besmet te geraken, want wij komen sorry voor de verwoording met de meest onhygiënische toestanden hier, dronken mensen... want die die hier nog komen is enkel voor bier of gewoon om uit te rusten dit ook omdat in het station zelf alles is afgezet van wachtzaal ed.

Hopelijk komt er asap een oplossing voor ons. Want onze gezondheid telt toch ook evenveel dan dat van de andere winkels en zelfstandigen. En onze kosten blijven doorlopen. Graag willen wij ook aanspraak maken op de hinderpremie. Alle. Gelijk voor de wet. Zo is het toch. Een krantenwinkel is ook geen essentiële winkel, de warenhuizen hebben alles wat wij ook hebben, niets maakt ons essentieel.

Door te ondertekenen, machtig ik Steven om de informatie die ik op dit formulier verstrek, over te dragen aan degenen die macht hebben over deze kwestie.

We zullen uw e-mailadres niet openbaar online weergeven.