Kom in beweging voor de Beweegtuin Passewaaij

Maandag 20 november om 19.00 uur vindt er een informatieavond plaats in wijkgebouw De Stater aan de Passewaaijse Hogeweg in Tiel over de verplaatsing van de beweegtuin. Wij nodigen jong en oud uit – en in het bijzonder betrokkenen bij de 60+ Soos Passewaaij - aanwezig te zijn en hun stem te laten horen voor het behoud van de beweegtuin op de nieuwe locatie, centraal in de wijk Passewaaij.

De (ver)plaatsing van de beweegtuin heeft een maatschappelijk doel: bewegen bevorderen onder jong en oud. Een hot topic: want bewegen houdt je gezond!

De beweegtuin Speeltoestellen voor volwassenen kun je ze noemen. Want de fitnesstoestellen aan het Koerierspad hebben verrassend veel weg van die olijke wipkippen voor kleintjes, waar het ooit mee begon in nieuwbouwwijk Passewaaij. Maar de kleintjes zijn ondertussen groot en de volwassenen zijn meegegroeid. Passewaaij heeft ruim 9.700 inwoners. Daarvan is nu ruim 40% ouder dan zestig.

De beweegtuin, oorspronkelijk geplaatst bij het voormalige wijkgebouw waar ook de 60+ Soos Passewaaij gevestigd was, bevordert beweging en is momenteel wat uit het zicht geraakt.

De wens is om deze te verplaatsen naar de groenstrook tegenover het nieuwe wijkgebouw De Stater, waar het beter zichtbaar en toegankelijk is voor alle wijkbewoners.

Het initiatief heeft maatschappelijke waarde en kan met gemeentelijke steun een uitnodigende ontmoetingsplek worden voor mensen van alle leeftijden.

Laten we samen streven naar behoud en verbetering van deze waardevolle beweegtuin! Tot ziens op 20 november 2023 om 19.30 uur in Wijkgebouw De Stater.

En als u niet kan komen: wilt u dan deze petitie tekenen? Onze dank is heel groot!!!

FB_ITEM_-_BEWEGING_IN_DE_PASSEWAAIJSE_BEWEEGTUIN.jpg

Dagmar Wijnbelt-van Heun namens de 60+ Soos Passewaaij in Tiel    Neem contact op met de schrijver van de petitie

Door te ondertekenen, machtig ik Dagmar Wijnbelt-van Heun namens de 60+ Soos Passewaaij in Tiel om de informatie die ik op dit formulier verstrek, over te dragen aan degenen die macht hebben over deze kwestie.

We zullen uw e-mailadres niet openbaar online weergeven.