Kinderalimentatie voor kinderen!

Kinderalimentatie is ervoor bedoeld, dat na de scheiding,  kinderen dezelfde levensstandaard  kunnen houden als daarvoor. Indien iemand een bijstandsuitkering heeft en kinderalimentatie ontvangt gaat het geld naar de sociale dienst in plaats van naar de kinderen.  Kinderen worden de dupe van zo'n regeling en werkt kinderarmoede in de hand.

Wij

Ouders, verzorgers en iedereen die het belang van kinderen hoog in het vaandel heeft.

Constateren

Dat justitie en overheid misbruik maken van de regelgeving rondom kinderalimentatie. Het is juist bedoeld om je onderhoudsplicht jegens de kinderen moet nakomen maar als je het moet afstaan aan de sociale dienst, kun je niet meer als zodanig voor je kinderen zorgen.

En verzoeken

Dat de regelgeving rondom kinderalimentatie zodanig verandert,  dat er geen 'zijwegen' meer zijn waar dit geld heengaat en zeker niet naar instanties zoals de sociale dienst.  Tevens moet een alimentatie gerechtigde kunnen verantwoorden dat kinderalimentatie ook bij de kinderen terecht komt.

Door te ondertekenen, machtig ik Simone van Heijningen om de informatie die ik op dit formulier verstrek, over te dragen aan degenen die macht hebben over deze kwestie.

Script executed with success this is not html: Array ( [type] => 2 [message] => Trying to access array offset on value of type null [file] => /home/petitions/public_html/sign_petition.php [line] => 31 )