Kappers zijn essentieel voor de Nederlandse samenlevening.

Op zaterdag 18/12 j.l. heeft onze regering besloten het land opnieuw op slot te laten gaan middels een lockdown. Hiermede wordt de kappersbranche wederom bestempeld als "niet essentieel".

De kappersbranche is een onmisbare steunpilaar voor het welzijn van de Nederlandse samenleving. Elke andere branche kent ten tijde van de lockdown een alternatief waar men géén alternatief heeft voor de kapper. De kapper betekent immers meer dan enkel een goedgeknipte coupe; ze verzorgen eigenwaarde, zelfverzekerheid, escapisme, sociaal contact en ga zo maar door.

Onze branche, waar het reguleren van klanten op afspraak en het knippen en kleuren van klanten gebeurt met de hoogste mate van veiligheid, wordt nu afgeschilderd als een onbelangrijke vrijetijdsbesteding. Daarom willen we met deze petitie de regering verzoeken om het bestempelen van de kappersbranche als "niet essentieel" te herzien. Bij voldoende handtekeningen zullen we de petitie overhandigen.

Dus kom in actie, laat je handtekening achter en zet een knip in de sluiting van kappers!

Door te ondertekenen, machtig ik Kappers collectief om de informatie die ik op dit formulier verstrek, over te dragen aan degenen die macht hebben over deze kwestie.