Johan Derksen van het scherm af!

Nadat Johan Derksen al vele grenzen had overschreden met vrouwonvriendelijke uitspraken, homofobe uitspraken en racistische uitspraken, bereikte hij recent een absoluut dieptepunt.

In de uitzending van 26 april 2022, bekende hij een verkrachting waaraan hij zich had schuldig gemaakt op 22 jarige leeftijd. Zonder blikken of blozen vertelde hij wat er gebeurd was. Op deze bekentenis werd hard gelachen en vragen gesteld hoe groot de kaars was en of hij ook werd aangestoken.

De dag daaropvolgend, waar hij eerst zei niets van zijn woorden terug te nemen en ook geen excuses zou aanbieden,  trachtte hij het verhaal iets af te zwakken door te stellen dat het een dikke kaars zou zijn geweest, die hij "tussen de benen" zou hebben gezet. Tevens vulde hij aan dat die soort dingen nu eenmaal gebeurde in die jaren.

Het is misselijkmakende minachting de manier waarop hij over het hele voorval dacht en zich uitte. Ik kom ook uit die jaren en ja, er was sprake van seksuele vrijheid, maar nog nooit, echt nog nooit heb ik over een dergelijke daad gedacht, noch mijn vrienden of mensen die ik kende.

Ik vraag van TALPA/John de Mol, deze man per direct van het scherm en te weten. Iemand die met zo'n stuitende en schrijnende minachting, beledigend, bagatalliserend is mbt grensoverschrijdend gedrag, hoort niet op tv thuis. Het is en schoffering en getuigt van volstrekte minachting jegens vrouwen en mannen die slachtoffer zijn geweest van verkrachting/aanranding of ander seksueel overschrijdend gedrag. En dit kun je niet afdoen met de smoes dat het een jeugdzonde is. Verkrachting is geen zonde. Verkrachting is een misdaad!!

Kortom TALPA/John de Mol, als jullie na de afgelopen gebeurtenissen waarbij TALPA betrokken raakte, en waar gezegd werd dat dit soort gedrag niet te tolereren is en door Talpa maatregelen zullen worden genomen om dit soort zaken te voorkomen, dit echt menen, dan wordt het nu tijd de daad bij het woord te voegen en dit programma "Vandaag-Inside" met Johan Derksen, terstond van het scherm te halen.

Dan pas maken jullie een punt, dan pas laten jullie zien, dat welk seksueel overschreidend gedrag dan ook, niet wordt getolereerd. Helaas is het misdrijf waaraan hij zich schuldig heeft gemaakt, juridisch verjaard,  maar moreel zal dit niet verjaren.

Dus TALPA, actie nu!!!!! "Johan Derksen van het scherm af!"

Door te ondertekenen, machtig ik Ronald Bant om de informatie die ik op dit formulier verstrek, over te dragen aan degenen die macht hebben over deze kwestie.