Hoofddoek op proclamatie

1. Het is niet oké dat iemand zich niet goed mag voelen op een dag waar iemand zich juist goed moet voelen.

In het schoolregelement staat dat hoofddeksels en hoofddoeken niet zijn toegelaten op de school, de school geeft aan dit ook op de proclamatie zo te houden. Hoe zit het dan met het feit dat er alleen maar lange broeken gedragen mogen worden in het 6e? Geen ontblote schouders? Geen sandalen en hoge hakken? Geen accessoires? Dat zijn allemaal dingen die er voorbije jaren op de proclamatie waren (zeker ook dit jaar), en waar er nooit een probleem van gemaakt werd. Maar een hoofddoek wel? De selectiviteit is hier duidelijk aanwezig.

wij, het 6e jaar van De Dames, staan achter Sevval en Ardea om met een hoofddoek te komen. Ook zij verdienen het om het jaar goed af te sluiten. Op hun manier. Wij vragen dan ook namens ons allemaal om het toe te laten dat hun een hoofddoek kunnen aandoen. Het is deel van hun iddentiteit.

Door te ondertekenen, machtig ik 6e jaar van de dames om de informatie die ik op dit formulier verstrek, over te dragen aan degenen die macht hebben over deze kwestie.