Hond Laika mee naar opname Transit Ermelo

Hallo allemaal,

In April word ik waarschijnlijk opgenomen in het Top Referent Trauma Centrum in Ermelo, Transit genaamd, alleen zit ik met het probleem dat mijn hond Laika geen erkende hulphond is, en dus niet mee mag.

Als Laika geen getraumatiseerde hond zou zijn door het verleden, had ik haar waarschijnlijk zo kunnen plaatsen bij iemand, maar door de jaren heen heb ik veel vorderingen met haar gemaakt, waardoor ze bijna niet meer blaft, niet meer angstig is, en relaxed in de tuin van de zon kan genieten.

De afgelopen jaren zijn Laika en ik elkaar perfect aan gaan voelen. Ik merk het als Laika bang voor iets is, en zij helpt me uit mijn gevoel, herbelevingen, dissocieren, door de aandacht op haar te vestigen door middel van een speeltje, en ze maakt me ook wakker uit nachtmerries, of houdt me tegen als ik aan het slaapwandelen ben.

Kortom Laika is niet een echte erkende hulphond, maar wel zeer belangrijk voor mij als hulphond, waarin ik haar zelf getraind heb, tijd in gestoken heb, en zo zijn we elkaar steeds beter aan gaan voelen.

Een erkende hulphond is met mensen met psychische problematiek niet te betalen. Ook omdat de CZ en de gemeente zegt dat het niet bewezen kan worden dat hulphonden voor mensen met PTSS of andere stoornis werkt.

Ik laat Laika niet in de steek, daarvoor heeft ze te veel bereikt, 4 jaar lang in ellende geleefd, en voelt ze zich bij mij te veilig. Dus ik heb besloten dat als ik Laika niet mee mag nemen, ook geen opname ga doen, al kom ik dan met mijn problematiek niet verder.

Wie wilt me helpen en ondersteunen om duidelijk te maken aan het Transit dat Laika wel degelijk van meerwaarde voor me is, ook in behandeling? Als ik Laika verlies, verlies ik ook mijn gevoel van veiligheid.

Wilt iemand me steunen, teken dan de petitie, ik zou er enorm mee gebaat zijn.

Ik moet niet alleen voor mijn gezondheid vechten, maar ook voor die van Laika. Wij 2 zijn onafscheidelijk.

\Alvast heel erg bedankt voor het lezen van deze hele tekst, maar zonder Laika mee te mogen nemen, kan ik ook geen behandeling aan gaan.

Mvg.

Nori Reijnders

Roermond.

Door te ondertekenen, machtig ik Nori Reijnders om de informatie die ik op dit formulier verstrek, over te dragen aan degenen die macht hebben over deze kwestie.

We zullen uw e-mailadres niet openbaar online weergeven.