Het Sweelinck College moet open blijven

Het Sweelinck College is uniek in zijn soort. Het is een multiculturele school die je nergens anders vindt in Amsterdam Zuid. Het is de school waar Badr uit Oost en Daan uit Zuid de grootste lol met elkaar hebben en samen optrekken om hun diploma te halen. Het is een school die staat voor kansengelijkheid en die zijn uiterste best doet om leerlingen hun diploma te laten behalen. Het is de school die representatief is voor
het echte Amsterdam en doordat het kleinschalig is heeft men er oog voor het individu.

Daarvoor hebben onze kinderen voor het Sweelinck college gekozen en staan wij als ouders volledig achter deze school. Wij zien onze kinderen met enorm veel plezier naar school gaan en er heerst eenzeer veilige sfeer op school en in de klassen. Wij als ouders herkennen ons niet in wat er geschreven is in het artikel van het Parool. Er zijn zeker verbeterpunten, maar dat is op elke school in Amsterdam zo. Het feit dat een krant als het Parool onze kinderen bestempeld als moeilijk is onterecht en gaat een brug te ver.

Wij wensen dan ook als ouders en leerlingen van het Sweelinck College dat de school doorgaat met het bieden van kansrijk onderwijs aan leerlingen uit alle lagen van de bevolking.

Want wij, wij zijn de stad en onze kinderen zijn de toekomst.

Ouders en leerlingen van het Sweelinck College.    Neem contact op met de schrijver van de petitie

Door te ondertekenen, machtig ik Ouders en leerlingen van het Sweelinck College. om de informatie die ik op dit formulier verstrek, over te dragen aan degenen die macht hebben over deze kwestie.