Heraanleg rijbaan en trottoirs van de Palokestraat

Beste buurbewoners van de Palokestraat,

Op 7 oktober 2015 stuurde ik reeds een mailtje naar de heer Quaghebeur (Schepen van Openbare werken van de gemeente Dilbeek) betreffende de staat van het wegdek gelegen in de Palokestraat te Dilbeek en gedeeltelijk op het grondgebied van de gemeente Sint-Jans-Molenbeek.

Tot op heden, moet ik met spijt vaststellen dat er nog steeds niets werd gedaan aan de slechte staat van de rijbaan en het trottoir.   Op de foto's kunt u eveneens zien hoe het trottoir eruit ziet ter hoogte van het kruispunt gevormd door de Palokestraat en de Koningin Elisabethlaan of het resterende trottoir ter hoogte van het kruispunt gevormd door de Palokestraat en de Sleutelplasstraat. Hier is men verplicht om een tiental meters voor de oversteekplaats over te steken naar het huisnummer 103 van de Palokestraat, omwille van de wildernis (links van het huisnummer 90) die het begaanbaar gedeelte van het trottoir volledig ongebruikbaar maakt. Wanneer het geregend heeft ter hoogte van de Koningin Elisabethlaan, hangen de schoenen gegarandeerd vol met vuiligheid !

Zoals reeds aangehaald in mijn verschillende mails, zorgen de tientallen oneffenheden in het wegdek, voor een gevaarlijke situatie voor de zwakke weggebruikers en de tweewielers.

Deze situatie kan leiden tot ernstige gevolgen in geval van ongeval.   Het gedeelte van de openbare weg gelegen tussen de Koningin Elisabethlaan en de Berchemstraat, is het enige gedeelte van de Palokestraat, waar de elektrische bekabeling nog steeds zichtbaar is in het straatbeeld en voor overlast zorgt omwille van de uitwerpselen van de vogels die gebruikmaken van deze bekabeling om wat te rusten…

N.B. : de foto’s in bijlage werden op maandag 29 mei 2017 getrokken.

Mag ik op jullie steun rekenen door deze petitie te ondertekenen, teneinde deze problematiek aan te kaarten bij de twee betrokken gemeentes (Dilbeek & Sint-Jans-Molenbeek)?

Met vriendelijke groeten,

Koen Vanstraelen

Palokestraat 130

1700 Dilbeek

Palokestraat_16.jpgPalokestraat_21.jpgPalokestraat_3.jpgPalokestraat_4.jpgPalokestraat_5.jpgPalokestraat_6.jpgPalokestraat_7.jpgPalokestraat_8.jpgPalokestraat_9.jpgPalokestraat_10.jpg

Door te ondertekenen, machtig ik Koen Vanstraelen om de informatie die ik op dit formulier verstrek, over te dragen aan degenen die macht hebben over deze kwestie.