Help het gezin Israelov !

Papa Eduard, mama Fatima en hun 5 kinderen, waarvan het jongste in ons land is geboren, verblijven nu bijna 4 jaar in Beernem (W.Vl.) Zij hebben zich volledig geïntegreerd, zijn zeer sociaal en gastvrij, hebben er vrienden en zijn altijd bereid om te helpen als er plaatselijke festiviteiten zijn door o.m. overheerlijke taarten te bakken waar de Beernemse mensen gek op zijn!

De vier oudste kinderen gaan naar de plaatselijke lagere school "De Drie Beertjes", spreken perfect Nederlands en hebben er veel vriendjes. Ook de leerkrachten zijn zeer tevreden en lovend over over hun gedrag en prestaties.

Gisteren (3juli) kreeg het gezin echter slecht nieuws te verwerken: de familie Israelov wordt het land uitgewezen.

Via het OCMW kregen ze te horen dat ze volgende week vrijdag (10 juli) op straat komen te staan omdat hun recht op huisvesting werd ingetrokken!

Het gezin kan echter onmogelijk terug naar hun land van afkomst om de dwingende reden dat de plaatselijke autoriteiten in Tsjetsjenië papa Eduard vervolgen omwille van zijn werk bij Human Rights Watch (een mensenrechtenorganisatie). In het verleden werd Eduard hiervoor reeds opgepakt en gemarteld en bovendien blijkt uit documenten dat er een 'prijs' op zijn hoofd staat. Ondanks deze reële bedreiging (en de materiële bewijzen hierbij!) weigert het Commissariaat-Generaal voor de Vluchtelingen en Staatlozen (CGVS) vooralsnog hardvochtig deze mensen als politieke vluchtelingen te erkennen. Bijgevolg kreeg ons gezin door de Algemene Directie Vreemdelingenzaken het bevel om ons grondgebied te verlaten.

Door de uitwijzing  kan het gezin ook niet terecht in een Schengenland, waardoor zij in de praktijk ook niet in een ander Europees land mogen verblijven!

Dit is een groot onrecht tegen deze lieve mensen en kinderen! Zij verdienen veel beter!

Teken hierom deze petitie en deel ze verder AUB! BEDANKT!!!