Help Alena en Jeremy hun kippen te houden!

Wij, als inwoners van Wellerlooi en omgeving, willen ons graag inzetten voor het behoud van de kippenren van Gertie en Willy Drissen.

Mensen die zich op deze leeftijd genoodzaakt zagen hun kleinkinderen in huis te nemen door het veel te vroeg overlijden van hun vader. Ze doen er alles voor om het voor de kinderen zo prettig en makkelijk mogelijk te maken.

Zie hier onder het artikel van Maasduinen centraal.

Wellerlooi | Het bejaardenechtpaar Willy en Gertie Drissen moet op last van de gemeente Bergen hun kippenstal afbreken. Het stalletje achter de wei, dat jarenlang dienst deed als schuilplaats voor de pony’s had Willy enkele jaren geleden omgebouwd tot kippenhok, maar volgens de gemeente mag er op deze plek, met bestemming ‘natuur’ geen gebouw staan.

De kippen, met daarnaast een konijnenhok en wat speeltoestellen waren bedoeld voor hun kleinkinderen, die op jonge leeftijd hun vader waren verloren en bij opa en oma rust, vertier en afleiding vonden. Nadat Willy de brief van de gemeente had gekregen heeft hij alles opgeruimd behalve de kippenstal.

Het ultimatum van de gemeente stelt dat alles voor 9 november weg moet zijn op straffe van een boete van 1500 euro per week. Volgens het echtpaar heeft de gemeente in het verleden toegezegd dat het stalletje er mocht blijven staan zolang zij er woonden maar de gemeente stelt dat indertijd rekening was gehouden met de situatie van de familie en handhaving derhalve te laten rusten.

Door te ondertekenen, machtig ik Nino Kikilasjvili om de informatie die ik op dit formulier verstrek, over te dragen aan degenen die macht hebben over deze kwestie.

We zullen uw e-mailadres niet openbaar online weergeven.