Handen af van de boeren!

Minister Christianne van der Wal (Natuur en Stikstof) wil in sommige gebieden dwingende maatregelen nemen om het "stikstofprobleem" op te lossen. Dit wil zij doen door het eventueel onteigenen van boeren. Maar aangezien dit een lange procedure is, wil men boeren dwingen "vrijwillig" te stoppen. Boeren die snel beslissen krijgen een hogere afkoopvergoeding dan boeren die pas later beslissen. Dit brengt veel onzekerheid met zich mee over het voortbestaan van hun bedrijf.

Wij hebben de boeren echter hard nodig! Kijk bijvoorbeeld naar Turkije, dat voor een groot deel afhankelijk is van de import van hun voedsel. De inflatie is zo gestegen dat een broodje 4x zo duur is. Het is zeer onwenselijk om Nederland vol te bouwen en ons voedsel uit het buitenland te importeren! We hebben ook groen nodig om te leven!

Er komen per week 700 tot 1000 asielzoekers binnen en er gaan nauwelijks uitgeprocedeerde asielzoekers het land weer uit. Meer mensen op een stuk grond betekent meer stikstof en meer voedsel nodig! Pak dit asielbeleid aan!

En dan de KLM. Door alle wantoestanden op Schiphol gaan vliegtuigen vanuit Europese bestemmingen zonder passagiers terug. Dat is niet slecht voor het milieu?!

Kijkend naar de klimaat- en stikstofhysterie is dit een grote druk om de boeren uit ons land te weren voor het grotere plan. Het rammelt namelijk van alle kanten. Plastic rietjes en plastic zakjes worden geweerd, maar er is wel een nieuw tv programma waarin ballonnen worden gebruikt. Dat is niet slecht voor het milieu?! Ik ben bang dat als de boeren eenmaal vertrokken zijn, er geen weg meer terug is. Dit moeten we zien te voorkomen.

Het kabinet moet haar problemen oplossen en niet eigen falen op de boeren afschuiven. Handen af van de boeren!

Door te ondertekenen, machtig ik M. Dikker om de informatie die ik op dit formulier verstrek, over te dragen aan degenen die macht hebben over deze kwestie.