Hamelhuys moet blijven bestaan

D304A404-DC11-426C-9452-95D7DF52AB9F.jpegBegin januari jl werd bekend dat Hamelhuys, inloophuis voor (ex-)kankerpatiënten en naasten, gaat sluiten.

In een filmpje heeft Josje Hamel (vrijwillig onbezoldigd directeur) aangegeven dat na 6 jaar de energie op is. Hamelhuys werkt uitsluitend met vrijwilligers en ontvangt geen structurele financiële steun vanuit gemeente, overheid, zorgverzekeraars of andere bronnen.

Wij als gasten en betrokkenen bij het Hamelhuys weten uit ervaring hoe belangrijk deze plek was en is voor heel veel mensen die te maken hebben met kanker. Daarom roepen wij de gemeentes Groningen en Assen, ziekenhuizen, zorgverzekeraars, investeerders, bedrijven en particulieren op om ervoor te zorgen dat het inloophuis in Groningen en Assen open kan blijven. Ze zouden geholpen zijn met andere (goedkopere) huisvesting in Groningen en een paar professionele betaalde krachten voor managementassistentie en fondsenwerving.

Door te ondertekenen geef ik Gasten Hamelhuys toestemming om mijn handtekening door te spelen aan diegenen die invloed kunnen uitoefenen op deze kwestie.