Glasvezelstation niet op de Stedspôle.

Glasvezelverdeelstation_Workum_(3)1.jpgMidden in het monumentale stadcentrum van Workum, binnen beschermd stadsgezicht staat op de Stedspôle een glasvezelverdeel-station.

Voor een aantal inwoners van Workum betekent dit dat hun uitzicht op de Pôle, de bootjes en het vertier is verdwenen. Daarnaast is vanaf de Stedspôle het mooie zicht op de Gertrudis-kerk verdwenen.

Bij het plaatsen van dit gebouw is absoluut geen rekening gehouden met het beschermd stadsgezicht en het monumentale karakter van het centrum van Workum. Inwoners van Workum moeten zich houden aan strenge bouwregels. Dit glasvezel gebouw is geplaatst zonder bezwaarprocedure zonder dat er nog enig bezwaar is te maken. Een beslissing van de gemeente Sudwest-Fryslân zonder enig overleg.

Wij strijden voor verplaatsing van dit gebouw, op een plek waar iedereen tevreden mee kan zijn. Bent u het hiermee eens? Steun de petitie!

Door te ondertekenen, machtig ik Net op 'e Stedspôle om de informatie die ik op dit formulier verstrek, over te dragen aan degenen die macht hebben over deze kwestie.