Geen windmolens in Landsmeer@

GEEN INDUSTRIËLE WINDTURBINES IN HET GROEN VAN LANDSMEER

Wij zijn een bewonersinitiatief en maken ons ernstig zorgen over de mogelijke komst van windturbines in het groen van Landsmeer. In de RES (Regionale Energiestrategie Noord Holland Zuid) zijn enkele zoekgebieden aangewezen voor windturbines in de gemeente Landsmeer en in nabij gelegen gemeenten als Oostzaan en Amsterdam. Wij onderschrijven het belang om met elkaar te zorgen voor minder CO2-uitstoot. Duurzame energie hoeft echter niet gerealiseerd te worden met windenergie, dit kan ook op andere manieren.

Industriële windturbines veroorzaken onder meer geluidsoverlast, laagfrequent geluid, slagschaduw en knipperende lichten. Dit leidt tot gezondheidsproblemen. Daarnaast zijn we trots op het Landsmeerdersveld, het Ilperveld en de Dijk. Windturbines langs bijvoorbeeld de A10 Noord vervuilen het aanzicht van het landschap. Ons groen zou gevrijwaard moeten blijven van mega industriële windturbines. Windturbines zullen de wezenlijke waarden en kenmerken van het gebied aantasten en daar zijn wij tegen. Onderschrijf je dit initiatief en wil je ondersteunen in onze actie? Teken dan deze petitie.

Kijk ook voor meer informatie op: www.geenwindmolensinlandsmeer.nl

BELANGRIJK:

Op dit moment voert de gemeente Landsmeer een enquete uit onder de bewoners van Landsmeer om het draagvlak onder de bewoners te peilen voor onder meer windturbines. Het is erg belangrijk dat u deze enquete invult. U kunt een e-mail sturen naar res@landsmeer.nl en dan ontvangt u een uitnodiging voor de enquete.

Geen windmolens in Landsmeer    Neem contact op met de schrijver van de petitie

Door te ondertekenen geef ik Geen windmolens in Landsmeer toestemming om mijn handtekening door te spelen aan diegenen die invloed kunnen uitoefenen op deze kwestie.