Geen stofwolken over wandelaars en fietsers in Waalre

In periodes van droogte veroorzaken auto’s op het onverharde gedeelte van de Hutdijk in Waalre stofwolken die buitengewoon hinderlijk en ongezond zijn voor wandelaars en fietsers. De Gemeente Waalre is van mening dat er met het aanbrengen, in 2014, van een nieuwe deklaag van granulaat en split alles aan is gedaan om dit probleem op te lossen. Mocht er toch nog stof ontstaan, dan zouden wandelaars en fietsers volgens de Gemeente op het autoverkeer moeten ‘anticiperen’. Ik ben van mening dat dit geen oplossing is en dat het de Gemeente, die zich profileert als ‘Groenfontein,’ zou sieren om op zoek te gaan naar manieren om het autoverkeer op dit gedeelte van de Hutdijk zoveel mogelijk te weren.

Door te ondertekenen geef ik Wilko Brouwers toestemming om mijn handtekening door te spelen aan diegenen die invloed kunnen uitoefenen op deze kwestie.