Geen korting op AOW alleenstaande ouderen die met kind samenwonen

Als staatssecretaris Klijnsma haar zin krijgt, en de overheid gaat korten op de AOW van alleenstaande ouderen die met een kind samenwonen, wordt het mes gezet in het hele mantelzorgsysteem. De meeste kinderen wonen samen met hun vader of moeder omdat ze hulp willen bieden. De oudere kan steeds slechter voor zichzelf zorgen, het kind neemt die zorg uit liefde voor vader of moeder over. Daardoor kan het kind zelf meestal minder uren betaalde arbeid per week verrichten. Als de oudere en het kind om financiële redenen uit elkaar moeten gaan, komen ze vaak niet vlak bij elkaar in de buurt te wonen. Banen en woonruimte liggen niet voor het oprapen, dus zal de oudere een beroep moeten doen op betaalde zorg van buitenaf en sneller vereenzamen, met vaak als gevolg een snellere psychische en lichamelijke achteruitgang. Dat zal de staat, dus alle burgers,  meer geld kosten dan in de huidige situatie.

Door te tekenen geef ik L.H. van Dijk toestemming om mijn handtekening door te spelen aan diegenen die invloed kunnen uitoefenen op deze kwestie.

Je ontvangt een e-mail met een link om je ondertekening te bevestigen. Om er zeker van te zijn dat u onze e-mails ontvangt, voeg dan info@petities.com to aan uw adresboek of lijst met veilige afzenders.

We zullen deze petitie adverteren aan 3000 mensen.