Geef iedere kern in Stichtse Vecht een eigen plek!

Veel inwoners in Stichtse Vecht hebben goede ideeën om de leefbaarheid en de betrokkenheid in hun wijk te vergroten; maar door gebrek aan geschikte ruimte kunnen die ideeën vaak niet worden gerealiseerd. Denk bijvoorbeeld aan al die amateurkunstenaars, die graag samen in een atelier zouden willen werken of aan ouderen die gezellig bingo willen spelen of een kaartje willen leggen. En wat dacht u van het Islamitisch centrum Stichtse Vecht dat al jarenlang nieuwkomers wil helpen met inburgeren en kinderen huiswerkbegeleiding wil geven, maar nog steeds geen geschikte plek heeft kunnen vinden? De gemeente kan zich niet blijven verschuilen achter de zelfredzaamheid van haar inwoners, maar moet zorgen voor basisfaciliteiten en iedere kern voorzien van minimaal een multifunctioneel centrum/dorpshuis. En dit hoeft helemaal niet veel moeite te kosten, want vaak kan meervoudig gebruik van bestaande ruimtes al heel veel mogelijkheden bieden, Wij dragen de gemeente daarom op om actief en creatief mee te denken met inwoners over het vinden van een geschikte locatie of ruimte voor hun belangrijke sociale activiteiten.

Dennis de Vries PvdA Stichtse Vecht    Neem contact op met de schrijver van de petitie

Door te ondertekenen, machtig ik Dennis de Vries PvdA Stichtse Vecht om de informatie die ik op dit formulier verstrek, over te dragen aan degenen die macht hebben over deze kwestie.