Gebedsruimte/Stilteruimte - ROC Amsterdam

In het kader van het bevorderen van de diversiteit & inclusie op onze school, is het namens een grote groep islamitische leerlingen en docenten de grote wens op een gebedsruimte in de school te realiseren. Een gebedsruimte zou voor ons dienen als een plek waarbij wij onze dagelijkse verplichte gebeden kunnen verrichten en ons meer kunnen verbinden met onze eigen identiteit. Het zou ons enorm helpen in het kunnen concentreren op school en als grote motivatie dienen als wij gedurende de dag een moment nemen om voor God te bidden. Wij moslims hebben per dag vijf verplichte gebeden, waarvan het middaggebed en namiddaggebed de enige twee gebeden zijn die meestal tijdens schooltijd vallen. Tevens kan de gebedsruimte ook zodanig ingericht worden, dat het een stilteruimte wordt (net zoals al in veel ziekenhuizen, hogescholen en universiteiten al het geval is), waarbij ook andere religies evenals mensen die gewoon even tot rust willen komen of bv willen mediteren, welkom zijn. Als er een stilteruimte in onze school zou komen, zou dit een enorme aanwinst zijn en grote vorm van inclusie van een grote groep leerlingen en docenten in onze school.

Door te ondertekenen, machtig ik Nouhaïla Lazaar om de informatie die ik op dit formulier verstrek, over te dragen aan degenen die macht hebben over deze kwestie.

We zullen uw e-mailadres niet openbaar online weergeven.