Petitie voor alcoholslot

Quoted post

blauweknoop

#7 Re: ASP (in Nederland)

2012-10-27 14:48

#6: Mel - ASP (in Nederland) 

 Boete  € 600,-, 6 maanden ontzegging, inkomensderving € 3.500,=, alcoholslotprogramma € 4.500,-, aanvraag nieuw rijbewijs met aantekening ?, rentekosten lening ?, genoodzaakt andere baan te zoeken (55), geen mongelijkheid meer voor mantelzorg € 4.500,- . . .  30 km te hard op de snelweg ca. €  250,- staat echt niet in verhouding! Waarom dan ook geen snelheidsbegrenzer voor hardrijders? Vrachtwagenchauffeurs en motorrijders krijgen geen alcoholslot! CBR kijkt niet naar oorzaak en gevolg. Van alle ASP-volgers is een zeer klein gedeelte echt alcohollist!

Reacties

Ruud

#8 Re: Re: ASP (in Nederland)

2013-02-03 19:30:17

#7: blauweknoop - Re: ASP (in Nederland)

Precies. Ik wil voorop stellen dat alcohol en verkeer echt niet samengaan maar mensen die de eerste keer in de fout gaan worden wel héél erg hard gestraft en hun financiën worden wel meteen héél hard door mekaar gegooid. Ik ben er zeker van dat het alcoholslot voor recidivisten zal werken. Helaas worden met deze maatregel voor het overgrote deel getroffen die niet in deze categorie vallen. Het ASP in zijn huidige vorm vind ik gewoon burgers persten op een keiharde manier.