Ik wens één spoorbedrijf.

Quoted post


Gast

#12 We moeten vertrouwen hebben in minister Magnette.

2012-09-23 14:53

Beste mensen laten we niet vergeten dat de 3-ledige structuur is ingevoerd op vraag van de vakbonden. Het is de schuld van de vakbonden, zij hebben de spoorwegen zo nodeloos ingewikkeld gemaakt. Of één spoorbedrijf de oplossing is .. dat weet ik zo nog niet. De vakbonden moeten eens beseffen dat de Belgische Spoorwegen een goede uitgangspositie moeten hebben op de geliberaliseerde Europese markt. Mijmeren naar een verleden waar er nog geen concurrentie was is belachelijk. De Belgische Spoorwegen hebben alle troeven in handen om een rendabel bedrijf te worden. Staken is zeker NIET de oplossing.

Reacties

Bond

#13 Re: We moeten vertrouwen hebben in minister Magnette.

2012-09-23 23:16:28

#12: - We moeten vertrouwen hebben in minister Magnette.

Hoor ik hier De Croo? Je weet niet wat je schrijft en denkt.

een oud treinbestuurder

#16 Re: We moeten vertrouwen hebben in minister Magnette.

2012-09-27 13:29:15

Beste meneer, het is juist door te privatiseren onder druk van Europa dat de NMBS in drieën werdt verdeeld, zelfs de socialisten (met onze beste vriend Vanmiert op kop) hebben er aan meegewerkt, en zwijg mij a.u.b over die Europese geliberaliseerde markt, die is voor een groot deel de schuld van de huidige crisis, de privé wordt rijk ten koste van de staat, vergeet niet dat wij de staat zijn, alle producten die van algemeen belang zijn zoals: tel, gas, openbaar vervoer, sociale zekerheid enz. moeten van de staat blijven dan komen de opbrengsten tenminste ten goede aan ons(oa. aan de gemeenten die nu veel inkomsten moeten derven),
met vriendelijke groet.
The lonely traveler

#30 Re: We moeten vertrouwen hebben in minister Magnette.

2012-10-02 14:30:17

#12: - We moeten vertrouwen hebben in minister Magnette. 

De schuld van de vakbonden: 't zal wel. op www.fluitzeterug.be staan de 5 redenen waarom het treinverkeer vandaag slecht werkt, en daar komen geen vakbondsbeslissingen aan te pas, wel integendeel! De splitsing is er gekomen onder minister De Croo, nog zo'n pipo die het liberalisme boven al het menselijke stelt: alles privatiseren is het devies, en wat niet opbrengt dump je bij de staat, en wat goed opbrengt, dat behou je. Een zieke manier van denken die de reizigers in de kou op het verouderde perron laat staan. Als je wil weten of 1 spoorbedrijf een goed idee is volstaat het naar enkele buurlanden te kijken, daar zijn ze ook al op hun stappen aan het terugkeren. Als men niet naar rede wil luisteren is staken helaas wel de enig overblijvende oplossing..