Altrecht en verkorte diensten

Quoted post

Daan

#18 Onzin

2011-12-28 07:24

Wat een onzin deze petitie. Met deze maatregel zorg de RvB alleen maar voor behoud van banen. Wijzen naar boven en zeggen dat ze salaris moeten inleveren vind ik echt veel te makkelijk. Bovendien is het symbolisch misschien van waarde maar het zet geen zoden aan de dijk. Daarnaast, en dat stoort mij het meest, is er sprake van een blinde vlek. Tientallen jaren werd de situatie gedoogd dat er in het weekend door verpleegkundigen drie kwartier tot een uur minder werd gewerkt maar wel betaald. Nooit hoorde je iemand hier over, ga dat maar eens omzetten in geld. Kortom: niet klagen maar dragen.

Reacties


Gast

#19 Re: Onzin

2011-12-28 10:34:18

#18: Daan - Onzin

Het geld moet ergens vandaan komen dat ben ik met je eens, en ook voor de 24uurszorg mag het best pijn doen. Maar ik blijf het uit verhouding vinden om 1 a 2 dagen extra per maand te gaan werken. Zet dat bij voorbeeld eens af tegen iemand die een kantoorbaan bij Altrecht heeft en zijn 36 uur in 4 x 9 uur mag doen. Van de weekenden zal het per afdeling wel verschillend zijn, van onze afdeling ken ik enkel dat een enkeling op zondag morgen weleens een uur later kwam wegens de eerste trein, in hoeverre dat altijd netjes afgeschreven werd weet ik niet.

Overigens kost deze maatregel ook een hoop banen. Als ik kijk naar onze unit van 17 personeelsleden in de 24uurszorg als die allemaal 1 a 2 dagen in de maand extra moeten werken betekend dat maar zo dat er 1,5 FTE verdwijnt. Hoeveel zou dat zijn op Altrecht niveau?


Gast

#24 Re: Onzin

2011-12-29 21:15:10

#18: Daan - Onzin 

 Jij werkt vast niet 36 uur in de 24-uurszorg


Gast

#31 Re: Onzin

2011-12-31 00:50:43

#18: Daan - Onzin

45 min. tot 1 uur korter werken n het WE!! Vertel mij waar je werkt dan kom ik daar ook. Hier worden heel wat uurtjes langer gewerkt dan de toegestane tijd en wordt niet betaald... Hopelijk vinden deze collega's af en toe een gaatje om eens eerder naar huis te gaan om iets daarvan terug te krijgen.


Gast

#46 Re: Onzin

2012-01-05 15:35:00

#18: Daan - Onzin 

 Je hebt makkelijk praten Daan, maar bij ons op de afdeling worden gewoon alle uren gewerkt en gaan nooit eerder naar huis. Sterker nog, meestal blijven we langer !!