zeg nee tegen het pietenpact

Quoted post


Gast

#710

2016-11-12 11:37

Petitie tegen zwarte pieten-pact
Als Belg zijnde voel ik mij nu door dit zwarte pieten-pact ferm gediscrimineerd.
Ons cultureel erfgoed van Sinterklaas (= bisschop die leefde in het jaar 300 na Christus, ruim 1400 jaar voordat de slavernij op kwam), maar waar een bepaalde “domme” groep van mensen het traditionele KINDERfeest naar hun hand willen zetten omdat zij zwarte piet een vorm van racisme vinden. Wel dommeriken, Zwarte Piet is oorspronkelijk een blanke helper die zwart is geworden door het roet in de schoorstenen, waar hij doorheen kroop om cadeautjes in de schoenen van kinderen te doen en om de kinderen 1x/ jaar een echt KINDERFEEST te bezorgen.
Maar deze historiek aan jullie kids vertellen, doen jullie niet.
Nu discrimineren jullie ook al anderskleurige mensen. Want., diegene die nu een bruine huidskleur hebben, kunnen hierdoor niet meer meehelpen aan dit kinderfeest. Een feest waar jullie duidelijk geen belang aan hechten, maar ook deze groep van mensen het werk ontnemen. Al eens over nagedacht?

Ik stel voor dat wij alle ‘”andere” en niet van Belgisch zijnde feesten eens onder de loep nemen, en ook een anti-discriminatie strategie kunnen uitstippelen en hierover veel tam tam gaan maken om dit voor jullie af te schaffen. Ik kom op voor de rechten van het kind, die jullie nu dit mooie jaarlijkse kinderfeest ontnemen. Ik heb hier geen woorden voor.
Proficiat aan al die dommeriken die dit verwezenlijkt hebben

Reacties


Gast

#724 Re:

2016-11-12 11:41:55

#710: -  

 Ik begrijp niet dat ze hieraan toegeven. Wat zal hierna komen