nee tegen AZC 's-Gravenpolder

Quoted post


Gast

#127 Re: Re:

2016-06-16 20:46

#125: - Re:  

 Ja maar denk ook aan de veiligheid. Zowel voor ons als hun.

 

 

Reacties


Gast

#162 Re: Re: Re:

2016-06-17 12:13:42

#127: - Re: Re:  

 13 juli 2015 in het dossier vluchtelingen

Christen weggepest uit Nederlands azc

"Ik ben gevlucht, maar toch moet ik hier ook schuilen"

Syrische christenen die worden weggejaagd uit Turkse opvangkampen; we horen er steeds meer over in het nieuws. Maar ook in Nederland zijn vluchtelingen niet veilig. Bedreigingen en discriminatie hebben de Pakistaanse Nadeem, christen, doen vluchten uit het asielzoekerscentrum in Gilze-Rijen, meldt de Telegraaf.

 

De situatie doet daarmee volgens de krant denken aan die in 2011 toen uit onderzoek van het Centraal Orgaan Asielzoekers (COA) bleek dat twee op de drie asielzoekers te maken hadden met bedreigingen en onveiligheid, veelal door moslims. Vooral christelijke asielzoekers worden bedreigd en gediscrimineerd en dat is nu tijdens de ramadan nog meer het geval. Nadeem (30) zou om die reden al uit een azc in Gilze-Rijen zijn gevlucht en ook uit andere centra komen dergelijke geluiden binnen, stelt De Telegraaf maandag.

Asielzoeker Nadeem plaatste op 22 juni 2015 een video op Youtube waarin hij aangeeft te vrezen voor zijn leven. “Als christen ervaar ik ontzettend veel problemen met deze moslims”, schetst Nadeem, die aan de hand van korte fragmenten zijn ervaringen met de rest van de wereld wil delen. Omroep Brabant geeft aan dat het Centraal Orgaan opvang asielzoekers (COA) niet inhoudelijk wil ingaan op de kwestie omdat er in Den Haag Kamervragen zijn gesteld. Het COA gaat de getoonde beelden en de omstandigheden in het AZC in Gilze-Rijen nader onderzoeken