Master-basispsychologen bijten op een houtje: MSc in de Psychologie zonder BIG-reg. is niets waard!

Quoted post


Gast

#16 Niet BIG geregistreerd psycholoog

2016-03-19 00:16

Super initiatief! Wel jammer dat het niets meer betekent voor ons al afgestudeerden... Ik ben nu 5,5 jaar afgestudeerd, heb in het begin bijna een jaar een WEP gehad, was niet genoeg voor een baan. Gespaard voor een cursus CGT, kon niet omdat ik geen baan heb met cliënten om het geleerde op te oefenen.

Gelukkig na veel moeite wel nu part-time werkzaam in een andere branche, maar heb nog altijd verdriet van het feit dat ik niet kan doen waar mijn passie ligt...

Reacties

Anoniem

#55 Re: Niet BIG geregistreerd psycholoog

2016-03-23 18:24:03

#16: - Niet BIG geregistreerd psycholoog  

 Herkenbaar en helemaal mee eens. Heb een tweede studie gedaan om aan het werk te kunnen in een ander veld, maar dit heeft ook veel kosten met zich meegebracht. Toch blijft het knagen. Er is een groot tekort aan zorg en toch kan ik het beroep niet uitoefen. Nascholing is moeizaam door gebrek aan relevante werkplek. Ondertussen blijven de registratie eisen en bijkomende kosten zich opstapelen zonder daadwerkelijk het werk te kunnen doen, maar opgeven is ook nog geen optie. Zou inderdaad fijn zijn als er naast toekomst ook wordt gekeken naar de situatie van basispsychologen die nu tussen wal en schip dreigen te vallen.