Zeg NEE tegen asielzoekers in Albrandswaard!

Quoted post


Gast

#1048 Re: Re: Re:

2016-02-11 22:17

#1047: - Re: Re:  

 De islam kun je geen vrijheid geven; de islam is een abstract iets.

Het Nederland van Troelstra bestaat ook niet meer. Het India van Ghandi, het Italië van Garibaldi, het Venezuela van Bolívar of het Amerika van Lincoln evenmin. Wat bedoel je daarmee? Dat de wereld stil moet staan op een moment dat jij kiest?

Niemand vraagt van jou om in Turkije te leven, niemand vraagt van jou om in Nederland volgens de regels van de islam te leven, dus waar heb je moeite mee? Ik zie dit niet in Nederland gebeuren. Er zit in de Nederlandse politiek geen Erdogan, maar wel de tegenpool ervan en ik hoef je niet uit te leggen hoezeer die de mensen hier benevelt; je bent er zelf een levend bewijs van.

Reacties


Gast

#1050 Re: Re: Re: Re:

2016-02-11 22:32:16

#1048: - Re: Re: Re:  

 "Dat de wereld stil moet staan op een moment dat jij kiest?"

(NB Ik ben niet degene aan wie je het vroeg, maar je vraag prikkelt me dus ik neem de vrijheid om te antwoorden.)

Wat is daar gek of absurd aan? Waarom zouden we ons niet mogen inspannen om wat wij als goed aan de wereld ervaren, te behouden? Waarom zou de wereld moeten veranderen op een moment dat jij kiest, of op een manier die jij kiest?

 

 

 


Gast

#1051 Re: Re: Re: Re:

2016-02-11 22:36:45

#1048: - Re: Re: Re:  

 Nee klopt wil ook niet in Turkije wonen voor geen goud, vind het ook prima het is hun keuze, maar als je zo denkt moet je hier ook niet willen zijn , het probleem is islam is niet klaar voor democratie omdat het boek te veel macht heeft in die landen ,het is niet voor niks dat veel dictators in die landen zaten die fundamentalistische groepering die mensen in een islam roes brachten kort hielden of gevangen zette, wij laten gewoon buitenlandse islamitische landen hun kijk op een samenleving prediken in moskeeën,dit staat voor een andere samenleving waar dit land voor staat gebaseerd op het humanisme, macht aan islam is achteruitgang