Geen AZC in Spijkenisse / Nissewaard

Quoted post

Gast

#400 Re: Re: Re:

2016-01-16 11:21

#389: Geen AZC in Spijkenisse Nissewaard - Re: Re:  

Kun jij aantonen dat er NIET zorgvuldig maar WEL haastig gehandeld is? Want dat zal de vraag zijn. Uiteraard kun je eenmotie van wantrouwen jegens de raad indienen, maar die zul je moeten kunnen onderbouwen. Vooralsnog blijft het feit dat de raad is gekozen door het volk en het mandaat heeft om namens het volk te handelen.

Hoe vreedzaam de debatten zullen verlopen heb je hier al kunnen lezen. De gewapende militie heeft zich al gemeld en ronselt hier leden. Die bercihten heb je immers zelf verwijderd. Uitgenodigd of niet, die zullen verschijnen.

Reacties

Gast

#401 Re: Re: Re: Re:

2016-01-16 12:20:05

#400: - Re: Re: Re:  

Onze uitgangspunten zijn dat we absoluut geen geweld willen, de milities e.d. dat extreem-rechts enzo daar zijn wij ook bang voor. Het is absoluut geen oplossing, maar verergert juist de spanning, en kan leiden tot zeer nare situaties.

Democratie betekent dat de bevolking haar stem mag laten horen, maar wel op een constructieve wijze, en in nette verwoording, onderbouwd met argumenten.

Wij zijn gewoon bezorgde ouders die in deze petitie de bezorgdheid van de bevolking zichtbaar willen maken en gebaseerd op de vele reacties gerichte vragen stellen aan de Gemeente,

Natuurlijk is de Gemeenteraad democratisch gekozen.

• Echter: Men kan niet zomaar aankondigen "Vluchtelingen zijn welkom" zonder eerst de bevolking te VRAGEN wat de bevolking daarvan vindt.
  • Ook de fase van risico-analyse dient men met het volk door te nemen
  • Op het moment van de laatste verkiezingen is het thema AZC niet actueel, toen speelde dit onderwerp nog niet.

• Daarom is een referendum in Spijkenisse Nissewaard wellicht een middel om officieel aan de bevolking te vragen wat men wel of niet wil ?

VRAAG

GEMEENTE NISSEWAARD: Komt er een officieel referendum ?

Gast

#403 Re: Re: Re: Re:

2016-01-16 13:09:44

#400: - Re: Re: Re:  

Dit is mijn tweede posting na mijn eerdere posting. Laat dus duidelijk zijn dat ik geen andere postings heb gedaan. Laat ik ook duidelijk zijn en geweld veroordelen jegens asielzoekers. Geweld is het einde van een samenleving. Wel vind ik dat wij mogen demonstreren tegen de komst van deze mensen omdat ik denk en dat is een interpretatie van mijn gedachtegoed dat wanneer wij allen maar stilzwijgend toekijken hoe ons land langzaam volloopt met gelukzoekers, verkrachters, rovers en moordenaars het eind van ons vredige land sneller nabij is dan men zich nu kan voorstellen. Loop ik te hard van stapel?? Nee zeker niet, sinds de komst van de gastarbeiders hebben wij allen kunnen aanschouwen wat er zich hedendaags afspeeld. Kijk maar eens een afleving van opsporing verzocht. Ben ik nu weer aan het stigmatiseren?? Nee zeker niet, ik werk al dertien jaar bij het ministerie van justitie en kan u vertellen dat 80% van de gedetineerden van allochtone komaf is!

Dat brengt ons dus bij punt twee, stel dat deze asielzoekers hier gehuisvest worden hoeveel denkt u dat er terug gaan naar land van herkomst?? Precies, vrijwel niemand. Sterker nog, men zal zich gaan richten op gezinshereniging en dan zal de geschiedenis zich wederom herhalen. De discussie vrijheid van meningsuiting zal in de komende jaren steeds meer op de agenda staan dan voorheen, de verharding van de maatschappij zal nog meer zichtbaar worden, het gevoel van onveiligheid zal toenemen en zo, ja zo is de afbraak van het ooit zo welvarende mooie Nederland ingezet.