Geen AZC in Spijkenisse / Nissewaard

PETITIE TEKST EN FILMS - ZIE ONDER. Bekijk de films en vorm ZELF uw mening.

PERSBERICHT-3 / Spijkenisse, 18-jan-2016

AAN: - DE BEVOLKING VAN SPIJKENISSE NISSEWAARD

- HET COLLEGE VAN BURGEMEESTER EN WETHOUDERS / DE GEMEENTERAAD

- ALLE POLITIEKE PARTIJEN IN SPIJKENISSE NISSEWAARD

Wij danken de bevolking van Spijkenisse Nissewaard voor alle ondertekeningen en aangeleverde reacties.

Wij vinden dat U een zeer positieve bijdrage heeft geleverd aan het democratisch proces.

Uw stem wordt nu gehoord !

De media hebben dit gepubliceerd, waarvoor onze dank, en nu kan de lokale politiek in haar debatten uw stem, uw mening, uw argumenten en uw vragen meenemen in de lokale besluitvorming.

Het resultaat is:

- In 10 dagen 2079 ondertekeningen (van 8-jan-2016 t/m 18-jan-2016), waarvan 78% uit Spijkenisse.

- Zowel voor- als tegenstanders hebben hun argumenten constructief en in nette bewoordingen benoemd.

Verzoek aan de lokale politiek:

- De lokale politiek kan nu belangrijke vragen van de bevolking beantwoorden en bedenken hoe garanties gegeven gaan worden vanuit Gemeente Spijkenisse Nissewaard richting de bevolking over aspecten als Veiligheid en Welzijn. Dit valt ook onder "maatschappelijke verantwoordelijkheid nemen".

Onze Werkgroep "Tegen AZC - Voor Spijkenisse" wordt per vandaag, 18-jan-2016, beeindigd.

Wij zijn geen politici, wij zijn slechts bezorgde ouders, die namens meer bewoners van Spijkenisse Nissewaard onze vragen en bezorgdheid hebben geuit. Dat er steun vanuit de bevolking van Spijkenisse Nissewaard is gekomen, is overduidelijk. Wij houden van Spijkenisse, en we zijn niet tegen de Gemeente, maar wilden alleen maar laten zien wat er onder de bevolking leeft.

Wij hopen dat alle aangeleverde reacties serieus bekeken worden, dat onderwerpen onderzocht worden, dat vragen beantwoord worden en dat er goede besluiten genomen gaan worden, in het belang van de bevolking van Spijkenisse Nissewaard.

We zijn anoniem gebleven uit privacy-overwegingen en veiligheidsoverwegingen.

Alle aangeleverde ondertekeningen worden niet uitgeprint, de privacy van alle personen die anoniem wilden tekenen blijft ook anoniem.

Nogmaals onze dank aan de bevolking van Spijkenisse Nissewaard.

Werkgroep "Tegen AZC - Voor Spijkenisse" (per heden opgeheven).

Spijkenisse, 18-jan-2016

--PETITIE: ---------------------------------------------------------------------------------------------------

AZC ?? AZNEE !!

De Politiek zegt vanuit "correctheid": "Vluchtelingen zijn hier welkom".

En laat onduidelijk wanneer ze komen, maar dat ze komen staat vast.

Maar aan de bevolking van Spijkenisse (Nissewaard) wordt weer niets gevraagd !

Wij willen geen AZC in Spijkenisse ! 7 x NEE !

- 1. de veiligheid van onze jeugd, vrouwen en dochters komt in het gevaar. Het is al overduidelijk dat het merendeel alleenstaande mannen zijn. Die gaan onherroepelijk hangen in de winkelcentra zoals in andere steden al gebeurt.

- 2. zijn het wel "vluchtelingen" ?? Alleen maar mannen ? Ze vertonen agressief gedrag, zie de rellen in andere landen, ze vragen niet maar eisen ook ? Er zijn er zelfs bij die geld pinnen ? Waarom gingen ze niet naar Saudi Arabie of Dubai. Waarom passeerden ze talloze landen om helemaal in Nederland uit te komen. Onlogisch.

- 3. economische vluchtelingen ("goudzoekers") mogen geen asiel krijgen. Waarom heeft de EU en Nederland deze überhaupt toegelaten ?

- 4. bij elk AZC ontstaan incidenten, sinds het georganiseerd geweld in Keulen weten we wat er nog meer op de agenda kan staan.

- 5. dat deze "vluchtelingen" er andere normen en waarden op nahouden dat hebben  we nu al gezien. Hou op met de illusie dat deze personen zouden willen of kunnen integreren in onze moderne maatschappij. En voor allerlei integratie cursussen is er ineens wel geld ? Terwijl voor de eigen bevolking voorzieningen verder worden afgebroken ? Solidariteit ? Waarom is Saudi Arabie of Dubai niet solidair in deze kwestie. zij hebben immers meer budget ?

- 6. Gemeente Spijkenisse heeft geen geld voor het ziekenhuis, niet voor buurthuizen, niet voor ouderen, niet voor het creeren van nieuw werk in de regio, maar wel voor "vluchtelingen" ? Onze eigen bewoners staan immers al in de rij voor de voedselbank. er klopt iets niet !

- 7. goedkope huurwoningen zijn voor de lokale bevolking al amper te vinden want die gaan naar "vluchtelingen".

Dus 7 x NEE = NEE !

TEKEN DEZE PETITIE ALS JE GEEN AZC WIL IN SPIJKENISSE NISSEWAARD.

Laat onze burgemeester niet ook een Angela Merkel zijn die klakkeloos maar groepen binnenlaat die overduidelijk in Europa al gezorgd hebben voor geweld, rellen, overlast en onveiligheid !

Nog niet overtuigd ?

Kijk dan op youtube naar wat er werkelijk gebeurt:

Rellen in diverse landen: https://www.youtube.com/watch?v=r9GQF5MJSMI

In Brussel: https://www.youtube.com/watch?v=-80rwWFTeXs

Politie ervaringen in Duitsland: https://www.youtube.com/watch?v=SOi8QJD8fiw

Wie creert deze "vluchtelingenstroom" eigenlijk ? https://www.youtube.com/watch?v=VTDlY4o23XA

En hoezo heeft Spijkenisse hierin enige verplichting ? Omdat onze politici dit zeggen die tevens ten onrechte de grenzen open hebben gegooid, zonder dit eerst aan de bevolking te vragen ?

Onze mening is dus: Dit zal Spijkenisse voorgoed veranderen, ten nadele en onomkeerbaar.

AZC ?? AZNEE !!

BEKIJK DE NIEUWE SCHOKKENDE INFO-FILMS - ZIE ONDER

=====================================================================

PERSBERICHT – 1 dd. 14-januari-2016 - Werkgroep “Tegen AZC – Voor Spijkenisse”

UITGANGSPUNTEN

Wij danken de eerste 1960 personen die de petitie al binnen 4 dagen ondertekend hebben. Bedankt voor alle steun en toelichtingen. Verspreid de link en deze info aub verder, want iedereen moet dit weten en het doel is 40.000 handtekeningen !

www.petitie24.nl : http://www.petities24.com/geen_azc_in_spijkenisse__nissewaard

U heeft het recht om uw angst en bezorgdheid te uiten, en dat is ook realistisch gezien wat er gebeurt !

Het is belangrijk dat Gemeente Spijkenisse Nissewaard uw mening hoort !!!

1. GEEN AZC

Ons standpunt is: Wij willen geen AZC in Spijkenisse / Nissewaard, omdat wij kijken naar het negatieve GEDRAG van velen onder de toestromende mensen. Wij beoordelen hen dus niet op ras, cultuur of religie. Wij houden van Nederland, en willen graag onze vrijheid en moderne cultuur behouden samen met iedereen, Nederlanders & NieuweMedelanders die dat ook koesteren en beschermen (ongeacht afkomst dus).

2. CRIMINEEL GEDRAG

De groep “Asielzoekers” / ”Vluchtelingen” die nu Europa en Nederland binnenkomen hebben echter aantoonbaar een heel ander karakter en motief dan vluchtelingen die wij in het verleden hebben opgevangen in Nederland: Er zijn teveel ernstige incidenten: aggressiviteit, aanvallend gedrag, vrouw-onvriendelijk gedrag, (bijna-) groepsverkrachtingen (= “Taharrush” ?), ondankbaar gedrag en het zijn merendeels mannen wat ook diverse ernstige risico’s met zich meebrengt.

3. ONTKENNINGSGEDRAG OVERHEID ?

Wij vinden dat de landelijke politiek en het Gemeentebestuur van Spijkenisse Nissewaard besmet zijn met het “correctheids-virus” en “we-moeten-altijd-helpen”-virus, terwijl ernstige feiten genegeerd worden en hierdoor grote problemen en gevaren niet onderzocht maar ontkend worden.

4. STANDPUNT BEVOLKING SPIJKENISSE ZICHTBAAR MAKEN

Onze petitie is niet bedoeld om haat te zaaien. Deze petitie is bedoeld om duidelijk zichtbaar te maken dat de bevolking van Spijkenisse – Nissewaard absoluut geen AZC wenst. Tevens willen wij geen gewelddadige situaties zoals in Geldermalsen. Met deze petitie betrekken we de bevolking actief, met alternatieve informatie. Vervolgens kan een zorgvuldigere dialoog worden gevoerd met Gemeente Spijkenisse – Nissewaard.

5. DE BEVOLKING BESCHERMEN

De overheid heeft het vaak over “het nemen van maatschappelijke verantwoordelijkheid”. Wij vinden dat de overheid (het gemeentebestuur) het nemen van maatschappelijke verantwoordelijkheid in dit geval vooral naar de eigen bevolking dient te doen. Iedereen heeft recht op veiligheid, gezondheid e.d., dat geldt voor asielzoekers, maar dat geldt dus ook voor de bevolking van Spijkenisse Nissewaard !

6. ELKAAR INFORMEREN

Informeer jezelf, informeer elkaar, stuur ons belangrijke links. Denk zelf na ! Bekijk alternatieve infofilms en nieuws - ook uit andere landen - en stel kritische vragen ! Wij adviseren iedereen (dus ook politici !) om informatie uit verschillende bronnen en landen te raadplegen, om zorgvuldig te kunnen deelnemen aan de besluitvorming. Kijk niet alleen naar de “zielige beelden”, maar ook naar de gewelddadige beelden.

7. ONVOLDOENDE INZICHT OVERHEID – GEEN ENKELE GARANTIE ?

Wij zijn van mening dat Gemeente Spijkenisse Nissewaard op dit moment onvoldoende antwoord kan geven op de volgende kritische vragen, laat staan een garantie voor de veiligheid van de bevolking van Spijkenisse Nissewaard kan geven.   Mocht de overheid niet serieus willen ingaan op onderstaande punten (wegwuiven, afzwakken, geen controle van feiten) dan is dat een teken dat er geen zorgvuldigheid en geen behoorlijk bestuur plaatsvindt.

FILMS EN KRITISCHE VRAGEN AAN GEMEENTE SPIJKENISSE NISSEWAARD:

1. President Milos Zeman (Tjechie) zegt: Dit is een georganiseerde invasie van voornamelijk jonge mannen, niet een toevallige instroom van “hulpeloze asielzoekers”. Er worden Trojaanse Paarden Europa binnen gereden in duizenden steden en dorpen in heel Europa. Is dit waar ? Kijkt het Gemeentebestuur Spijkenisse Nissewaard ook vanuit militair oogpunt naar deze situatie ? Waar werkt Spijkenisse (onbewust) aan mee ?

2. Alphen a/d/ Rijn - Honderden asielzoekers hangen rond in winkelcentra ? Wordt het straks ook onveilig in Spijkenisse ? Kan de Gemeente Spijkenisse garanderen dat dit in Spijkenisse wordt voorkomen ?

3. ZEER SCHOKKENDE BEELDEN: Wat is TAHARRUSH ? Groepsverkrachting ? Is dit (bijna?) gebeurd in Keulen ? Gaat dit ook in Spijkenisse kunnen gebeuren ? Wij willen van Gemeente Spijkenisse Nissewaard antwoorden, onderzoek van feiten en garanties !

4. Groepsverkrachting: Lees het artikel op WorldUnite.me:

5. Zweden: toename van 1400 verkrachtingen in een kort tijdsbestek sinds asielzoekers er zijn (87% door deze nieuwe type asielzoekers) ? Is dit waar ?

6. Ook in Noorwegen (Oslo) is een nieuwe golf aan verkrachtingen sinds de grote instroom ! Is dit waar ?

7. Wordt aan deze asielzoekers werkelijk Westerse vrouwen beloofd door bekende haatpredikers, en wordt er onder deze asielzoekers inderdaad gepropageerd dat ze zich bewust moeten “vermengen” met Europese vrouwen (zie 2min 20sec)? Verklaart deze ideologie ook het georganiseerd sexueel geweld in Keulen ? Onderzoekt Gemeente Spijkenisse dit risico en zijn de feiten bekend en waar of onwaar?

8. Rellen in Frankrijk. Asielzoekers met een honkbalknuppel ? Asielzoekers opereren als gewelddadige groep, waarom ? Komen dit soort agressieve lieden ook naar Spijkenisse ?

9.  Reuver, Limburg: Brengen deze nieuwe asielzoekers besmettelijke ziekten (o.a. Schurft, HIV, SOA’s, Tuberculose en nieuwe virussen met zich mee (zoals ook in het ziekenhuis van Munchen is geconstateerd). Is er gewelddadig gedrag tegen medisch personeel ivm weigeren betalingen. En willen asielzoekers niet door vrouwen (zusters) behandeld worden? Is dit waar? Wordt de gezondheid van de bevolking in Spijkenisse gewaarborgd door Gemeente Spijkenisse ? En de veiligheid van medisch personeel en vrouwen ?

10. Onveilige situaties in Calais en straks op de A15 ? - truckchauffeurs worden massaal overvallen in Calais – lijkt op burgeroorlog scenes. Gaat dit ook in regio Spijkenisse gebeuren bij de boot naar Engeland, Europoort, en op de A15 ? Wordt woon-werkverkeer onveilig ? Wat garandeert Spijkenisse ons ?

11. Luister eens naar President Assad zelf: Zijn de bombardementen tegen Syrië en Assad onwettig, tegen het internationaal recht in ?

MEER FILMS > ZIE ONDER

12. Wordt de massale exodus van “vluchtelingen” naar Europa doelbewust georganiseerd om Europa te destabiliseren ? Door wie en waarom ? Veroorzaakt Europa zijn eigen probleem ? Zijn de bombardementen op Syrië onwettig ?

Zo ja, waarom steunt Nederland dat dan ? Waarom heeft niemand Angela Merkel kunnen tegenhouden met het opengooien van de grenzen ?

Bestuurt 1 persoon het lot van 400 miljoen Europeanen ? Wie heeft zonder de bevolking eerst te raadplegen de grenscontroles opgeheven ?

Kan Gemeente Spijkenisse Nissewaard hierop antwoorden geven aan de bevolking ? Vraag aan Gemeente Spijkenisse: Waarom zou een stad als Spijkenisse Nissewaard dit ook moeten steunen door ook de eigen stadsgrenzen open te gooien en daarvan lokaal de gevolgen moeten ervaren ?

13. Heeft Gemeente Spijkenisse transparantie en openheid naar haar bevolking ?: Bestaat er al een planning voor de komst van een AZC ? Wanneer en waar zou die dan volgens Gemeente Spijkenisse Nissewaard gevestigd en geopend dienen te zijn ? Welke locaties ziet men als opties ?

==============================================================

De rol van de overheid, Gemeente Spijkenisse (Nissewaard)

De overheid is er niet om te beslissen voor het volk. De overheid beslist NAMENS het volk, en dient daarvoor intensief de wensen van het volk te raadplegen en te volgen. Het volk kan zelf nadenken.

Wij vinden dat in het geval van een AZC in Spijkenisse de impact dermate groot dat er een referendum nodig is.

Algemene beginselen van behoorlijk bestuur (* uitleg betekenis zie onder) :

De overheid vindt meestal van zichzelf dat zij aan “Behoorlijk Bestuur” voldoet. Maar wij vinden dat de bevolking van Spijkenisse (Nissewaard) dat mede dient te bepalen !   Op dit moment vinden wij m.b.t. de grote instroom van asielzoekers en het willen creeren van een AZC dat de overheid op meerdere punten geen enkele garantie kan geven m.b.t. risico’s, bedreigingen, gevaren voor de bevolking van Spijkenisse Nissewaard.

Verder vinden wij dat de overheid onvoldoende feiten overweegt en niet begrijpt wat er werkelijk aan het gebeuren is, en hoe ernstig en onomkeerbaar de impact voor Nederland en Gemeente Spijkenisse is. Zonder voldoende kennis van feiten schendt de overheid het Zorgvuldigheidsbeginsel.

De overheid heeft het vaak over “het nemen van maatschappelijke verantwoordelijkheid”. Wij vinden dat de overheid (het gemeentebestuur) het nemen van maatschappelijke verantwoordelijkheid vooral naar de eigen bevolking dient te doen (Evenredigheidsbeginsel).

Het klakkeloos volgen van EU-beleid en landelijke politiek (zoals Angela Merkel deed) leidt tot ernstige en onomkeerbare gevolgen op lokaal niveau (steden en dorpen). Het gemeentebestuur heeft volgens ons de verantwoordelijkheid om ook het EU-beleid m.b.t. asielzoekers kritisch te bekijken en daar van af te wijken als dat in het belang is van de lokale bevolking in Spijkenisse - Nissewaard.

VRAAG: Wie beoordeelt op dit moment – i.v.m. de intentie van de Gemeente om wel een AZC te realiseren - de Gemeente Spijkenisse Nissewaard op de Algemene beginselen van behoorlijk bestuur?

==============================================================

(*) Algemene Beginselen van Behoorlijk Bestuur: dit houdt o.a. in:

Formele beginselen:

Zorgvuldigheidsbeginsel.

De overheid moet een besluit zorgvuldig voorbereiden en nemen: correcte behandeling van de burger, zorgvuldig onderzoek naar de feiten en belangen, procedure goed volgen en deugdelijke besluitvorming (art. 3:2 Awb).

Motiveringsbeginsel.

De overheid moet haar besluiten goed motiveren: de feiten moeten kloppen en de motivering moet logisch en begrijpelijk zijn (art. 3:46 Awb).

Verbod op détournement de procédure.

Er mag geen lichtere procedure worden gevolgd om tot een besluit te komen, wanneer daarvoor een met meer waarborgen omklede procedure openstaat.

Materiële beginselen:

Evenredigheidsbeginsel.

De overheid moet ervoor zorgen dat de lasten of nadelige gevolgen van een overheidsbesluit voor een burger niet zwaarder zijn dan het algemeen belang van het besluit (art. 3:4 lid 2 Awb).

=EINDE PERSBERICHT-1=dd 14-jan-2016 ===========================

MEER FILMS / BEELDEN OVER DIVERSE GEWELDDADIGHEDEN:

Men weigert hulp ?? “Refugees” weigeren voedsel, water. Gooien dit zelfs weg. Ze willen “our money” zeggen ze. Waarom weigeren ze ? Moesten ze doelbewust doorreizen ?

Ernstige gewelddadigheden. Wordt dit gefilterd uit het nieuws ? Extreme agressie. Vrouwen in Frankrijk worden geslagen en betast. Zie laatste 2 minuten.

Rellen in diverse landen. Vrouwen extreem geschopt en geslagen, aangerand in metro.

Finland: diefstal in supermarkt: gevecht met kassamedewerkster: Kan dit ook in Nederland en in Spijkenisse gebeuren ? https://www.youtube.com/watch?v=U52KX9L7HHg

Censuur in de media ? Merkel en Facebook verwijderen “anti-refugee posts” ?? Men mag alleen "positief nieuws" posten ?? Wordt de democratie opgeheven terwijl we toekijken ?

Xenofobie ?? Of het filteren van informatie over werkelijk gebeurde gewelddadigheden en pure censuur van de media ?! Stuurt de politiek nu de media aan ? Wordt de democratie opgeheven terwijl we toekijken ?

Werkgroep “Tegen AZC – Voor Spijkenisse” (opgeheven 18-jan-2016)

Werkgroep "Tegen AZC - Voor Spijkenisse" (opgeheven 18-jan-2016)    Neem contact op met de schrijver van de petitie