Zonnepanelenproces

Quoted post


Gast

#16

2015-12-21 01:08

Als huurder kan ik geen zonnepanelen plaatsen noch renovatiewerken laten uitvoeren aan mijn appartementje die leiden tot een betere isolatie en minder stookkosten. Als huurder kan ik een oude, energieverslindende brander niet vervangen door een nieuwe.
Toch betaal ik als belastingsbetaler mee voor alle premies die hiervoor door de overheid verstrekt worden. Dat geldt bijvoorbeeld ook voor de woonbonus, de premies die uitgekeerd worden voor de aankoop van een wagen die op waterstof rijdt of een elektrische motor heeft. De prijs voor een dergelijke wagen is en blijft voor mij onbetaalbaar.
Als belastingplichtige betaalde ik dus al mee voor de reusachtige zonnepaneelparken die een aantal grote bedrijven hebben laten plaatsen. Nu blijkt dat er een oversubsidiëring is geweest, zal mijn elektriciteitsrekening bij benadering met 50% stijgen op één jaar tijd. Dat is dan de tweede keer dat ik mee de rekening moet betalen voor dingen waar ikzelf nooit heb van genieten.
Om mijn energiefactuur in het verleden te kunnen betalen, heb ik de thermostaat nooit hoger gezet dan 17 tot.18 graden Celsius. Toch zou ik net als een euromiljonair of een grootverbruiker net zoveel "Turteltaks" (100 euro per jaar) moeten gaan betalen. Alleen de allerlaagste inkomens zouden "slechts" 25 euro Turteltaks per jaar moeten betalen. De regering is er apetrots trots op dat ze gedifferentieerd hebben op basis van het inkomen. Zij zijn echt wereldvreemd en behept met een besparingswoede die weer heel wat mensen onder de armoedegrens zal duwen.

Reacties

Kurt Jaenen

#19 Re:

2015-12-21 10:36:29

#16: -  

 Ik huur ook, ik herken vele dingen die je opsomt zelf. Ik vind het schandalig dat jij in de kou moet zitten om de rijken uit de wind te zetten. Maar we gaan terugvechten, samen, vechten tot dat er niemand meer in de kou hoeft te zitten. Bedankt voor het ondertekenen van deze petitie, zeg het voort zodat we een hele hoop mensen samenbrengen tegen dit dictatoriaal beleid. 

blut

#160 Re:

2016-01-27 11:03:06

#16: -  

 Helemaal akkoord met je commentaar. Het moet eens stoppen, niet alleen voor diegenen met lage lonen, maar ook de middenklasse krijgt genoeg te verduren. Ook wij kunnen dat geld goed gebruiken om de studies van onze kinderen te betalen. Het is zoals je zegt altijd hetzelfde liedje. Zoek een zot die mee wil betalen! Ze denken dat ze hem gevonden hebben, maar ik doe lekker niet mee ;-)


Gast

#474 Re:

2016-01-29 19:21:37

#16: -  

 Ik heb enkele jaren geleden via een budgetmeter een schuld afbetaald, bevestiging gekregen dak geen schuld meer had. Wanneer ik verhuisde en dus veranderde van leverancier , hadden ze zogezegd een index vergeten verhogen waardoor ik nu terug. 350 moet betalen, dat terwijl ik uit de schuld was! Foutje van de firma! Moeilijk uit te leggen zeggen ze dan