Zonnepanelenproces

Quoted post


Gast

#1

2015-12-19 20:29

Electriciteit is een basisrecht voor iedereen en helemaal geen luxe artikel.
Zoals altijd komen de "extra" kosten op de rug van de gewone burger terecht ipv bij diegenen die de grootste verbruikers zijn, namelijk de bedrijven à la katoen Huts natie. Laat hen de extra kosten betalen ipv alles door te rekenen aan de gewone burger!

Reacties

Kurt Jaenen
De auteur van deze petitie

#2 Re:

2015-12-19 23:39:24

#1: -  

Hallo, idd daar heb je gelijk in. Weet je, we verbruiken met zijn allen hier in België (particulieren en bedrijven) jaarlijks zo'n 80 Twh en betalen daar zo'n 16 miljard euro voor. De productiekost van die 80 Twh is 4 miljard... Eigenlijk hoort elektriciteit voor iedereen gratis te zijn, men zou de productie terug moeten nationaliseren. 4 miljard is niet zo overdreven veel. Zeker als je bedenkt dat we jaarlijks zo'n 2 miljard uitgeven aan erkende religies. We betalen voor het patrimonium, lonen en pensioenen van paters, imams, bischoppen. Schaf dat af, en de helft van de productiekost van elektriciteit is al gedekt. Enfin, ik heb mijn karretje gehanden aan Mensen Samen, een burgerintiatief dat onze maatschappij wil verbeteren en orde op zaken stellen in deze bananenrepubliek. Groetjes


Gast

#265 Re:

2016-01-28 06:52:30

dat is helemaal waar, de nagel op de kop. ik ben single met een eigendom en ik kan alsmaar minder en minder sparen, bijna niets meer. ben blij dat er iets aan gedaan zou kunnen worden#1: -  

 


Gast

#587 Re:

2016-01-31 17:27:55

#1: -  

 Wees maar zeker dat dat waar is! Ik heb er niet van geprofiteerd maar moet wel meebetalen om mijnheer Huts er rijk mee te maken.