Blitterswijck zegt: "Minder OK, 750 NEE, dan géén AZC!"

Quoted post


Gast

#289 Re:

2015-12-04 21:41

#288: Gewone burger -  

Over schandalig gesproken.

omroepvenray.nl schrijft naar aanleiding van de radio-uitzending van gisteren onder meer het volgende:

Tegelijkertijd is de burgemeester van mening dat men ook moet durven kijken naar de baten bij de komst van een asielzoekerscentrum naar Blitterswijck. Volgens hem liggen er voor lokale ondernemers kansen om bijvoorbeeld levensmiddelen aan de man te kunnen brengen. Daarnaast kunnen inwoners profiteren van het upgraden van de busverbinding en de eventuele komst van een pinautomaat naar het dorp.

Hoera, winkels een hogere omzet (??), een pinautomaat en een busverbinding. Wat een voordelen. Mensen in 2015 proberen af te schepen met een pinautomaat en een busverbinding.

Van een burgemeester verwacht je een verhaal waarmee hij laat zien dat hij bewoners echt serieus neemt.

 

 

Reacties


Gast

#290 WRe: Re:

2015-12-05 00:38:13

#289: - Re:  

 Welke lokale ondernemers, die moeten er volgens mij nog komen! 

Verder wil ik nog even ingaan op de veiligheid. Ik las vandaag ergens dat de burgemeester niet eens in het centrum genoeg politie heeft om de boel stil te houden. Er is al een samenscholingsverbod en dat is al niet in de hand te houden. Vandaar dat natuurlijk zoveel vluchtelingen ver weg van alles neergezet worden. Er is dus al te weining politie, wie gaat dit dan waarborgen in een klein dorp waar vele nieuwe mensen komen? Een tweegtal "beveiligers" die het dorp in de gaten moeten houden? Het zal me benieuwen hoe dat zal gaan. Ik hoop echt dat de politiek nadenkt voor ze zoveel mensen in een klein dorp met geen winkels, verzetjes zijn. Vluchtelingen ja, zoveel, nee. Laat eht voor de vluchtelingen maar ook vor de dorpsbewoners prettig wonen zijn zonder incidenten. Die komen er geheid als er zoveel mensen komen.


Gast

#293 Re: Re:

2015-12-06 11:08:27

#289: - Re:  

 Helemaal mee eens. De burgemeester moet nu echt zijn burgers serieus gaan nemen. 750 dat gaat hen Hoe dan ook NIET worden. Dat is hetzelfde als een vat buskruit in Blitterswijck plaatsen er een lont in steken. En vervolgens handen voor je oortjes en wachten op de ontploffing. 

bewoner Roekenbosch

#302 Re: Re:

2015-12-14 21:51:55

#289: - Re:  

 De zogenaamde 'baten' waarmee de burgemeester probeert te pronken zullen ver achter blijven bij alle lasten, verliezen en onkosten. Het restaurant Roekenbosch en tante Jet a/d Maas zijn slechts twee voorbeelden die omzet zien dalen. Werkgelegenheid zal eerder dalen dan stijgen, toerisme gaat immers fors achteruit. COA brengt daarnaast ook zn eigen personeel mee en zal de az-ers waarschijnlijk ook aan het werk zetten. Hoezo arbeidsverdringing!