Blitterswijck zegt: "Minder OK, 750 NEE, dan géén AZC!"

Quoted post


Gast

#25

2015-11-20 16:30

Misschien kunnen we ook een petitie starten tegen het college van B&W.  de handelwijze verdient geen schoonheidsprijs. Zo ga je niet om met je burgers. Het is al de derde keer dat ze ons wat door de strot willen duwen.  Dus complete raad en burgemeester zie dit als een motie van wantrouwen.  Onder jullie bewind, zijn al vele blunders gemaakt, de maat is vol. Het wordt tijd dat er een frisse wind gaat waaien, en dat er mensen met gezond verstand gaan zitten. Dan kan de gemeente Venray weer de goede kant op, en ziet onze toekomst er ook beter uit.

Reacties

K.

#72 Re:

2015-11-20 19:37:47

#25: -  

Hier kan ik het helemaal mee eens zijn, let wel ik ben niet tegen het aanbieden van een AZC voor vluchtelingen. Immers deze moeten ook ergens terecht kunnen. Het aantal lijkt me inziens erg hoog, deze mensen hebben in een dorp als Blitterswijck helemaal niets om handen.

Maar de hoge heren van het park zelf proberen dit alles kosten wat kost ook doorgang te laten vinden (door ons allen verkeerd voor te lichten zowel alle mensen in de omgeving (woonachtig of met een eigen bedrij of een huisje op het parkf) alsmede de vele medewerkers van het park Roekenbosch en het restaurant Het Roekenbosch. Die zullen allen hun baan/bedrijf verliezen omdat veel mensen daar niet meer op vakantie komen en/of kunnen gaan brunchen/eten/bowlen/etc. En de garantie geven dat iedereen zijn baan behoudt is larie-koek, hoe kunnen jullie dit nu weten? Geen klanten/bezoekers = Geen baan/werk.

Natuurlijk kan ik hier maar een drijfveer achter vinden, en dat is geld. Geld die verdient gaat worden aan deze vluchtelingen zowel het 'bestuur' van het park en de gemeente Venray. Ik vind het daarom echt schandalig dat onze hardwerkende mede-mens (lees medewerkers van het park / restaurant als bewoners in en rondom Blitterswijck) hier onder moet gaan leiden.

Jullie kunnen niet zomaar over de rug van anderen laten gebeuren, om er zelf beter van de te worden.

Nogmaals ik ben niet tegen een AZC, maar ik zou eens beginnen met bijv. 100 vluchtelingen voor een periode van 12 maanden.

Maar ik roep de gemeente op om liever tijd en geld te stoppen in een discussie voor het stoppen van de grote vluchtingenstroom. Zorg ervoor dat Nederland / Europa / Amerika / bondgenoten stoppen met het bombarderen / "oorlogs"voeren van het midden-oosten, daar hebben wij helemaal nooit iets te zoeken gehad (om onze westerse manier van leven daar op te leggen). Laat toch die mensen lekker gelukkig zijn met hun god en hun normen / waarden en cultuur. Steek tijd in deze dialoog gemeente Venray, kijk dan zijn we goed bezig om het probleem op te lossen.

Een hele fijne avond verder. 

 


Gast

#121 Re:

2015-11-21 08:49:02

De handelswijze van de gemeente is een minachting t.o.v. de inwoners van Blitterswijck. Zijn zij nou zo naïef of dom om te denken dat de inwoners hier zonder slag of stoot zomaar mee accoord gaan?#25: -