Ernstige bijtincidenten honden: harde aanpak eigenaars!!!

Quoted post

Gast

2015-06-15 11:38

Sorry maar voor deze onzin zal ik dus nooit een handtekening zetten of zo'n actie steunen. Ten eerste hou ik helemaal niet van de stempel "vechthonden" welke bepaalde rassen krijgen, omdat elke hond (ongeacht het ras) een andere hond of mens dusdanig toe kan takelen tijdens een bijtincident. Opvallend is het toch keer op keer dat wanneer er een (vecht)hond betrokken is bij een bijtincident dat dit met (ras)naam en toenaam in de media terecht komt, terwijl men van bijtincidenten van andere rassen helemaal niets te lezen krijgt of er staat alleen "Hond bijt....." 

Wanneer men alle rassen welke betrokken zijn bij bijtincidenten in ons land eens op de kaart gaan zetten dan ziet men dat de Labrador, Golden Retriever, Jack Russell, Teckel en soortgelijke rassen, ruim 80% van alle bijtincidenten op hun naam hebben staan en niet de zogenaamde 'vechthond'.  Wanneer gaat men dan de eigenaren van deze rassen eens hard aanpakken???of is het wederom de zoveelste sensatiezoekerij om doelbewust bepaalde rassen in een kwaad daglicht zetten!!

Eigenaren van honden welke bijtincidenten veroorzaken hard aanpakken, prima, maar hierin dan niet selectief zijn en dit voor ELKE hondeneigenaar van zo'n hond laten gelden, ongeacht het ras!! 

Reacties

Gast

#10 Re:

2015-06-16 20:46:03

#4: -  

Helemaal mee eens. Verkeerde mensen zetten hier hun handtekening neer. Ook een simpele en vooral droevige oplossing is dit. Laat mensen maar verplicht een training volgen dat ben je het probleem van elk soort hondenras voor niet alleen dit ras. Ik krijg het benauwd van dit soort petities. Niet fijn. Het benadrukt nog weer een keer het soort ras.