Afschaffen nieuwe slogan KAA Gent

Quoted post

Rackelboom Steven

#16

2015-04-03 15:50

   
Ik hoor heel wat  tegenstanders voor de nieuwe slogan van AA Gent .  Nu moet ik zeggen ik vond  "Nie neute , Nie pleuje" een beestig goede slogan !
Maar ! .... Als AA Gent wil doorgroeien naar eenTopclub moeten we af van onze oude ik . 
Kijk om te groeien als club hebben we geld nodig, om aan meer inkomsten te komen hebben we supporters nodig,
om aan meer supporters te komen moeten we eerst en vooral  ruimer gaan denken
en ook buiten Oost-Vlaanderen fans naar de mooiste voetbaltempel van het land lokken en dan helpen geen slogans in ons eigen dialect.
Een slogan in eigen dialect zorgt er niet alleen voor dat een antwerpenaar  zich niet aangesproken voelt hoor het geeft hem ook het gevoel dat AA Gent van en voor gentenaars is !
Al ons oude slogans wijzen er op dat enkel echte gentenaars Buffalo kunnen zijn !
Om u thuis te voelen op een club moet je je aangesproken voelen en dat kan enkel in een universele taal , engels dus.
Als je zegt Anderlecht, dan zeg je meteen dat is een belgische club ... juist ?
Als je zegt Club Brugge dan denk je meteen Vlaamse club , OK ?
Als je zegt AA Gent dan zeg je meteen das die oost-vlaamse club (provincieploegje dus) !!!
Dat moet dus veranderen , we moeten minstens een vlaamse club worden en op termijn een belgische club.
Das een wereld van verschil hoor !  Want Anderlecht trekt dan ook supporters uit gans Belgie aan he !
Club trekt dan weer fans aan die uit gans Vlaanderen afkomstig zijn.
AA Gent trekt op enkele exoten na enkel oost-vlaamse supporters aan !  En dat ligt de mannier waarop men de club brengt en dat begint al bij een slogan !
We are one family , We are Buffalo !  is wat het is .... het is duidelijk ....
waar je ook woont , migrant of rasechte gentenaar ... Wij zijn één grote Buffalo-familie !

Reacties


Gast

#21 Re:

2015-04-03 17:42:11

#16: Rackelboom Steven -  

Voorlopig komen we nochtans goed toe met Oost-Vlamingen in ons stadion, kijk naar de abonnementenverkoop van Play-Off 1. Kaa Gent moet zijn eigenheid niet verliezen, zelf al worden we stilaan eerder een bedrijf dan een voetbalclub. Mensen die het voor aa gent hebben door deze eigenheid zijn veel trouwer dan deze die enkel voor de commerciepraatjes en glitters komen.

Plus het is een totaal onoriginele slogan, een mix van die van Brugge en die van Anderlecht.

Stoute Muil

#32 Re:

2015-04-03 21:13:44

#16: Rackelboom Steven -  

 Een slogan in eigen dialect zorgt er niet alleen voor dat een antwerpenaar  zich niet aangesproken voelt hoor het geeft hem ook het gevoel dat AA Gent van en voor gentenaars is !

 

En wat is daar mis mee?

Fier over mijn stad - fier over mijn ploeg.


Gast

#87 Re:

2015-04-13 17:36:07

#16: Rackelboom Steven -  

Dag Steven, ik begrijp uw redenering wel en waarschijnlijk heeft het bestuur ook zo gedacht.

Maar ik vind toch dat men de supporters in voldoende getale, vooraf, moet raadplegen als men zo iets ingrijpend als een slogan wil veranderen. Kwestie van respect. Uiteindelijk leeft de club toch van zijn supporters, zijn echte supporters, die er ook zijn als het wat minder goed gaat. Die ook naar de matchen gaan kijken bij vrieskou als ze de ene match na de andere verliezen, zoals 2,5 jaar geleden in het Ottenstadion.

 

Groeten,

Marnix.