Afschaffen nieuwe slogan KAA Gent

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Afschaffen nieuwe slogan KAA Gent.


Gast

#1

2015-04-03 12:28

Ni neute ni pleuje!!!!!

Gast

#2

2015-04-03 12:52

Ik snap ergens wel dat Gent zich wil profileren als een warme familiale club ten opzichte van de grotere NV's waarvan ik de naam niet noem omdat ik vind dat men niet naar hen moet blijven kijken. Maar met een holle Engelstalige slogan creëer je net het tegenovergestelde gevoel. "We are one family, We are buffalo" komt over als een koele, gemaakte slogan, recht uit de mond van een anonieme marketeer ipv uit het hart van een warme familieman.

Maar in feite ben ik sowieso geen voorstander van slogans, want die dekken zelden of nooit de volledige lading. "Nie neute, nie pleuje" deed dat ook niet, want de kritische Gent-supporter kan wel zeer zeker neuten. Als er dan toch een slogan moet komen, vind ik dat "Nen echte Genteneir es nen Buffalo" nog het best verwoordt wie we zijn en waar we voor staan.

Gast

#3

2015-04-03 12:53

Klein beetje nostalgie is toch toegelaten hé..

Gast

#4

2015-04-03 12:54

Weinig originele slogan die nog maar eens met alle (goede) tradities breekt!

Gast

#5

2015-04-03 12:54

NIE NEUTE! NIE PLEUJE!


Gast

#6

2015-04-03 12:56

Too much marketing will kill you!!!

Gast

#7

2015-04-03 12:56

Platvloerse, veelvuldig misbruikte, inhoudsloze slogans zijn voor fcb, niet voor Gent.

Gast

#8

2015-04-03 12:56

Gien boerenleuzes op ons Gantoise!


Gast

#9

2015-04-03 13:03

Als ik deze slogan lees, denk ik meteen aan de slogans van een Brussels ploegje en eentje van dichter bij de kust. Ploegjes waar ik trouwens niet mee wil vereenzelvigd worden.

Gast

#10

2015-04-03 13:10

Omdat de slogan op niets trekt.

Gast

#11

2015-04-03 13:17

Omdat wij blauw-wit zijn en geen blauw-zwart

Gast

#12

2015-04-03 13:29

De vernieuwing gaat gewoon TE VER.
Eerst het logo, geen Buffalomars wanneer de teams op het veld komen, geen vaandels van de supportersclubs, nut dit... een slogan waar niemand om gevraagd heeft.
Trop is teveel.
Nie neute - Nie pleuje!!

Gast

#13

2015-04-03 13:43

Omdat dienen slogan ons onsterfelijk belachelijk moakt!!! WEG ER MEE

Gast

#14

2015-04-03 13:51

Deze idiote slogan heeft niets waar ons gantoise en gent voor staat , weg ermee !

Gast

#15

2015-04-03 14:41

Een originele, echt Gentse, slogan "nie neute, nie pleue" vervangen door niet originele, Engelstalige slogan. Wie dacht dat dit een goed idee was?
Rackelboom Steven

#16

2015-04-03 15:50

   
Ik hoor heel wat  tegenstanders voor de nieuwe slogan van AA Gent .  Nu moet ik zeggen ik vond  "Nie neute , Nie pleuje" een beestig goede slogan !
Maar ! .... Als AA Gent wil doorgroeien naar eenTopclub moeten we af van onze oude ik . 
Kijk om te groeien als club hebben we geld nodig, om aan meer inkomsten te komen hebben we supporters nodig,
om aan meer supporters te komen moeten we eerst en vooral  ruimer gaan denken
en ook buiten Oost-Vlaanderen fans naar de mooiste voetbaltempel van het land lokken en dan helpen geen slogans in ons eigen dialect.
Een slogan in eigen dialect zorgt er niet alleen voor dat een antwerpenaar  zich niet aangesproken voelt hoor het geeft hem ook het gevoel dat AA Gent van en voor gentenaars is !
Al ons oude slogans wijzen er op dat enkel echte gentenaars Buffalo kunnen zijn !
Om u thuis te voelen op een club moet je je aangesproken voelen en dat kan enkel in een universele taal , engels dus.
Als je zegt Anderlecht, dan zeg je meteen dat is een belgische club ... juist ?
Als je zegt Club Brugge dan denk je meteen Vlaamse club , OK ?
Als je zegt AA Gent dan zeg je meteen das die oost-vlaamse club (provincieploegje dus) !!!
Dat moet dus veranderen , we moeten minstens een vlaamse club worden en op termijn een belgische club.
Das een wereld van verschil hoor !  Want Anderlecht trekt dan ook supporters uit gans Belgie aan he !
Club trekt dan weer fans aan die uit gans Vlaanderen afkomstig zijn.
AA Gent trekt op enkele exoten na enkel oost-vlaamse supporters aan !  En dat ligt de mannier waarop men de club brengt en dat begint al bij een slogan !
We are one family , We are Buffalo !  is wat het is .... het is duidelijk ....
waar je ook woont , migrant of rasechte gentenaar ... Wij zijn één grote Buffalo-familie !


Gast

#17

2015-04-03 16:08

Nie neute nie pleuje

Gast

#18

2015-04-03 16:47

Tradities zijn er om in ere te houden. Naamswijziging stadion en logo is al meer dan voldoende. Als je ZE wijzigt, doe het dan in overleg met supporters, sponsors, enz.... Mvg
Ben

#19 leuze

2015-04-03 16:55

HEB VERTROUWEN IN U ZELVE is de leuze van KAA Gent, dat is pas krachtig


Gast

#20

2015-04-03 16:59

Sommige dingen blijven beter zoals ze zijn.

Gast

#21 Re:

2015-04-03 17:42

#16: Rackelboom Steven -  

Voorlopig komen we nochtans goed toe met Oost-Vlamingen in ons stadion, kijk naar de abonnementenverkoop van Play-Off 1. Kaa Gent moet zijn eigenheid niet verliezen, zelf al worden we stilaan eerder een bedrijf dan een voetbalclub. Mensen die het voor aa gent hebben door deze eigenheid zijn veel trouwer dan deze die enkel voor de commerciepraatjes en glitters komen.

Plus het is een totaal onoriginele slogan, een mix van die van Brugge en die van Anderlecht.

Pips

#22

2015-04-03 17:52

Nie neute, nie pleuje !!


Gast

#23

2015-04-03 17:54

De oude slogan moet terug komen !

Gast

#24

2015-04-03 18:05

Nie neute, nie pleuje! Behoud je eigenheid en ga niet ten onder aan de commerce! We staan nogeens bovenaan en t bestuur denkt zich internationaal te moeten gaan profileren! Bewijs eerst dat je je kan handhaven in PO 1 de komende 10 j en laat eens wat zien op europees niveau vooraleer je sterallures krijgt!

toine

#25 Re:

2015-04-03 18:12

#2: -  

 genteneir es gien gents tes gentenirre !!!