Afschaffen nieuwe slogan KAA Gent

Quoted post


Gast

#2

2015-04-03 12:52

Ik snap ergens wel dat Gent zich wil profileren als een warme familiale club ten opzichte van de grotere NV's waarvan ik de naam niet noem omdat ik vind dat men niet naar hen moet blijven kijken. Maar met een holle Engelstalige slogan creëer je net het tegenovergestelde gevoel. "We are one family, We are buffalo" komt over als een koele, gemaakte slogan, recht uit de mond van een anonieme marketeer ipv uit het hart van een warme familieman.

Maar in feite ben ik sowieso geen voorstander van slogans, want die dekken zelden of nooit de volledige lading. "Nie neute, nie pleuje" deed dat ook niet, want de kritische Gent-supporter kan wel zeer zeker neuten. Als er dan toch een slogan moet komen, vind ik dat "Nen echte Genteneir es nen Buffalo" nog het best verwoordt wie we zijn en waar we voor staan.

Reacties

toine

#25 Re:

2015-04-03 18:12:44

#2: -  

 genteneir es gien gents tes gentenirre !!!

 


Gast

#29 Re: Bende neuters.

2015-04-03 18:53:40

#2: -  

 


Gast

#49 Re:

2015-04-04 08:30:40

#2: -  

 100% met je eens. Toch in elk geval voor het eerste gedeelte.
Ik denk inderdaad ook niet dat nie neute nie pleuje perfect was. Maar 't was op zijn minst nog Gents. 
We are buffalo wordt in de eerste plaats nooit gezongen door onze supporters, tenzij tegen anderlecht als we voor staan om ze wat te provoceren. Het hele We are verhaal is meer iets van anderlecht dan welke belgische club dan ook.

Als ze dan toch persee iets in het engels willen opteer ik voor termen die Gentenaars beschrijven. Gentenaars zijn erg trots op hun stad, op hun accent en op hun ploeg. Dus iets met 'proud to be a buffalo' zou beter aansuiten bij onze identiteit.