Petitie voor een open debat over jaagpadgebruik door sportvissers

Quoted post


Gast

#22

2014-09-22 08:54

Ik probeer het altijd zo fair mogelijk te spelen.
Ik rij met mijn auto tot 60 a70 meter voorbij het verbodsteken , laad mijn visgerief uit en plaats de auto onmiddellijk terug voor het verbodsteken.
Na het vissen plaats ik mijn gerief op de dijk, haal mijn auto ,laad in en vertrek. Komt er iemand van de waterpolitie voorbij terwijl ik aan het inladen ben en die reeds verschillende malen is gepasseerd en goed weet dat mijn auto buiten het in en uitladen altijd op de verplichte plaats staat. Toch wijst hij mij er op dat hij mij de volgende keer beboet als ik nog voorbij het verbodsteken kom al is het maar voor 60 a 70 meter. Is er dat niet wat over? Ik ben rugpatient en 70 meter met mijn gerief lopen naar mijn favoriete visplaats is een hele opgave geworden.
Ik hinder niemand en wil alleen maar paar uur op mijn gemak vissen. Laat ons toch met rust en pak de rotte appels er van tussen zoals onze poolse vrienden die op zaterdag of zondag met zeven of acht naast elkaar aan het sas te viersel op de dijk elke vis die ze vangen de kop afsnijden kuisen en ontschubben !Is dit wel wettelijk? Maar dan ziet ge geen waterpolitie!

Reacties


Gast

#23 Re:

2014-09-22 09:06:42

#22: -  

 is inderdaad niet wettelijk, max 5 vissen per persoon in het bezit van een wettelijk visverlof

(maatvis zoals beschreven in het kleine boekje dat je krijgt bij je visverlof)

die gasten nemen alles mee wat aan hun haak komt

ga maar eenn in nedrland vissen, 9 van de 10 keer dat je gaat heb je controle gehad

hier in belgie de laatste tien a vijftien jaar geen controle meer gehad (ga bijna iedere week 1 of 2 maal vissen oop oopenbaar water)


Gast

#26 Re:

2014-09-22 10:45:04

#22: -   Ik rij met mijn auto tot 60 a70 meter voorbij het verbodsteken , laad mijn visgerief uit en plaats de auto onmiddellijk terug voor het verbodsteken.

 En dat noemt ge 'fair'? Voor uw eigen gerief het verbod negeren, want o, o, ge zoudt eens een 70 meter moeten lopen, en na afloop nog 'ne keer. Hoe zoudt ge het vinden als we dat allemaal zouden gaan doen, verboden negeren want voor ons moet 'ne uitzondering gemaakt kunnen worden?

Trouwens, lopen is beter voor een 'rugpatient' dan uren op een slecht stoelke zitten.

Maar goed, verzin u maar wat excuses bijeen voor uw 'sport'.