Petitie voor een open debat over jaagpadgebruik door sportvissers


Gast

#26 Re:

2014-09-22 10:45

#22: -   Ik rij met mijn auto tot 60 a70 meter voorbij het verbodsteken , laad mijn visgerief uit en plaats de auto onmiddellijk terug voor het verbodsteken.

 En dat noemt ge 'fair'? Voor uw eigen gerief het verbod negeren, want o, o, ge zoudt eens een 70 meter moeten lopen, en na afloop nog 'ne keer. Hoe zoudt ge het vinden als we dat allemaal zouden gaan doen, verboden negeren want voor ons moet 'ne uitzondering gemaakt kunnen worden?

Trouwens, lopen is beter voor een 'rugpatient' dan uren op een slecht stoelke zitten.

Maar goed, verzin u maar wat excuses bijeen voor uw 'sport'.

Mark Hoedemakers

#27

2014-09-22 12:22

Toch vreemd dat hier een aantal reacties staan van mensen die duidelijk anti-hengelsport zijn. Als je de inleidende tekst bij deze petitie leest, zie je een serene oproep tot draagvlak voor bemiddeling. Waarom dan zo'n zure reacties? Wat pro's en contra's voor hengelsport betreft, die zijn hier niet op hun plaats. Tracht je eerst eens te informeren, alvorens een mening te vormen. Natuurlijk is dat moeilijk voor de gemiddelde verzuurde Vlaming...

Een sportvisser draagt zorg voor fauna, flora en zijn vangst. Het doden van gevangen vis wordt al jaren als not-done gezien in vele hengelaarsmilieu's. Onze samenwerking met diverse visserijbiologen wat betreft visstandonderzoeken en het in kaart brengen van migratie van vissen is iets waar we vanwege de overheid respect voor oogsten. Zelf heb ik het geluk te kunnen samenwerken met Natuurpunt bij het beheer van een prachtig gebied. Ik ben er zelfs bestuurslid en kan ook genieten van mijn collega's hun passie voor vogels e.d. Dat kan allemaal, met respect voor meerdere facetten van natuurbeleving, zolang je maar geen bord voor je kop hebt...

Mark Hoedemakers


Gast

#28

2014-09-22 14:09

Ach zo, ge moogt hier alleen uw mening geven als ge 't met u eens zijt?

Mark Hoedemakers

#29

2014-09-22 17:13

Ga vooral je gang, 'gast'. Hier pas ik voor. Misschien zijn er nog andere petities om op te reageren? Of fora van online kranten! Weer een avond gevuld met gal spuwen... :) Grapje! ;)

Mark

witte

#30

2014-09-22 21:53

ik vind dat een visser die 50 euro voor een vergunnig neer teld recht heeft om daar te komen en het zijn de vissers niet die over de jaagpaden vliegen want die zitten rustig langs het water te vissen ze moeten het koren van het kaf scheiden maar ja die vissers die daar rustig zitten die kunnen ze pakken maar die laag vliegers die komen en gaan niet he en ze moeten toch een zonde bok hebben waarom de vissers dan niet !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Gast

#31

2014-09-23 10:31

wij moeten altijd opdraaien voor de een of andere plezante .iedereen die niks verloren heeft aan het kanaal de bon op ,maar laat toch tenminste de mensen die er 1 keer per week al zo veel jaren hun lijntje komen uitgooien hun plezier hebben benny

Gast

#32 Re:

2014-09-23 11:33

#31: -  

 "iedereen die niks verloren heeft aan het kanaal de bon op "

En jij bepaalt dat de hengelaar er wel iets verloren heeft en verder niemand? Het moet niet gekker worden…


Gast

#33 Re: Re:

2014-09-24 10:47

#32: - Re:  

 kijk ben ik vind vissers die er voor betalen om daar te vissen hebben dat recht vertel me eens wat ik nu moet doen ben voor drie vierde van mijn lichaam verlamt ga al 30 jaar ieder weekend van vrijdag op zaterdag vissen heb nooit klachten gehad en altijd alles mooi zuiver achter gelaten zelfs soms vuil van andere op geruimt de niet vissers die langs de kanaal komen zuipen en hun vuil achter laten maar ben jij wel eens aan de kanaal bij een visser gestopt 

Tony

#34 gebruik jaagpad

2014-09-25 00:57

hoogachtend

laat mensen met een visvergunning
gebruik maken van het jaagpad
na zoveel jaren gewerkt verdient het belgische volk
ook wel op een beetje ontspanning
(neem dit gelieve niet af)
aan 30km per uur ga je echt niemand niet doodrijden op het jaagpad.
wij vissers hebben redelijk wat materiaal nodig om onze sport te beoefenen
en is dan ook niet ideaal om paar 100meters er mee te lopen
en we blijven uiteindelijk geen 20jaar
hoop dan ook op een goede afloop er van

ondertekende

een sportvisser


Gast

#35

2014-09-25 09:33

Misschien maar eens tijd om de visvergunning af te schaffen?


Gast

#36

2014-09-25 17:14

Geboren in Antwerpen, ben nu een beroemde Amerikaanse belg.

Gast

#37 Re:

2014-09-25 21:02

#36: -  

 Ondermaats, terugwerpen.


Gast

#38

2014-09-27 18:11

Ik vraag mij af waarom al die Hollanders hier een handtekening zetten?


Gast

#39

2014-10-02 19:05

Jaag op de juiste menseuh ni op ons sportvissers

Gast

#40 Re:

2014-10-02 19:11

#39: -   Jaag op de juiste menseuh ni op ons sportvissers

 Bijvoorbeeld op hen die geen Nederlands kunnen schrijven?


Gast

#41

2014-10-03 07:24

een enkele rotte appel maakt nog geen hele boom ziek.

Gast

#42

2014-10-03 10:30

Geen enkele rotte appel maakt een boom ziek.


Gast

#43

2014-10-03 17:07

Hopelijk halen en bereiken we er iets mee.....tzijn weer de goede mensen die moeten boeten,door die paar rotte appels die de boel verkloten,netzelfde zoals in Hengelhoef visvijvers aan de gang is....Rotte appels verkloten het hele vissen,mensen die er al 30jaar komen,zoals ik maken ze het leven zuur door enkelingen die er nog maar een paar jaren komen,wisten er voren niet dat een karper een vis was en kon zwemmen,denken nu alles tezijn.....afknallen zulke rottigheid...!!!

Gast

#44 Re:

2014-10-03 21:20

#43: -   afknallen zulke rottigheid...!!!

 Daarmee diskwalificeert u zichzelf als mens. Ik stel voor u als rotte vis te verwijderen van vijver, meer, kanaal en rivier. Figuren als u 'verkloten' dit leven op aarde voor iedereen.


Gast

#45 Re: Re:

2014-10-04 07:52

#44: - Re:  

 Wat is dat nu voor een belachelijke zever.....Kdenk niet dat je weet waarover het gaat....en moeit u er dan ook niet mee !!!

Kvis al 30jaar rustig op mn gemak....tot dat die gesponsorde sukkels komen,krijgen niks gevangen met hunne rommel bollen,ik vis nog old schools,ik maak ze zelf en vang overal vis....en dat kunnen ze niet verdragen....en dan mij nog durven bedreigen ook nog....omdat ik vis vang....en klaat mij door niemand bedreigen......ik ga ten eerste vissen voor mn rust,dan pas vis....en beter gezegd op u......figuren zoals U verkloten het leven op deze melkweg voor alles en iedereen......Ebola,samonella en kanker of hartaanval kunnen ze voor mijn part krijgen!!!!


Gast

#46 Re: Re: Re:

2014-10-04 12:20

#45: - Re: Re:  

 Als u schrijft "afknallen", dan doet het er niet eens meer toe waar het over gaat. Een mens "knalt" geen ander mens af en zeker niet vanwege een visstekkie.

Alleen vanwege het feit dat u meent meer rechten te kunnen doen gelden dan anderen, omdat u er al langer zit? Dat, mijnheer, is domme zever! Denk daar maar eerst eens over na, voordat u weer medemensen het allerergste toewenst.

U schrijft "klaat [sic] mij door niemand bedreigen". Waarom bedreigt u zelf dan wel ieder ander en wel met de dood of tenminste een vreselijke ziekte? U schrijft "ik ga ten eerste vissen voor mn [sic] rust". Waarom gunt u anderen die rust dan niet, maar dienen zij te sterven of liever nog te creperen voor uw gerief?

U blijft gediskwalificeerd voor het predicaat "mens".

U begrijpt toch hopelijk wel, dat u met uw inhumane praat bovendien het doel van deze petitie bepaald geen goed doet. In dat opzicht bent u een rottere appel in de mand van de visliefhebbers, dan welke protestvoerder dan ook.


Gast

#47

2014-10-13 22:13

wat een bende lafaards hier anoniem comentaar geven
op mensen die het goed voorhebben fuck you


Gast

#48

2014-10-13 22:34

"Ebola,samonella en kanker of hartaanval kunnen ze voor mijn part krijgen"

"afknallen zulke rottigheid...!!!"

"Jaag op de juiste menseuh"

 

'Goed voorhebben' noem je dat?

Als je zelf ook anoniem reageert moet je anderen daarop niet afkatten. Je bent dan immers even laf.


Gast

#49 Re:

2014-10-14 20:50

#47: -  

 Fuck jezelf! Jij bent toch net zo laf want je geeft ook anoniem commentaar.


Gast

#50

2014-10-15 10:15

Hoewel ik in Nederland woon mag ik toch graag op dit water vissen. Mijn vriend woont daar en we zijn daar al dikwijls wezen vissen. Daarbij is het jaagpad een ideale plek om te vertoeven.