Eis het ontslag van Jozias van Aartsen

Quoted post


Gast

#5426 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2014-07-31 10:38

#5414: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Of voelt u de onrust niet al tijden om u heen

Jawel, maar die onrust ontstaat omdat er over en weer spierballen worden getoond. Een poging om werkelijk tot een voor iedereen aanvaardbare oplossing te komen wordt niet gedaan (in ieder geval niet door het volk). En dan krijg je dat. Als de één een dreigende houding aanneemt moet de ander een dreigender houding aannemen, waarop de één nog weer dreigender moet overkomen en de ander … afijn, dat kunt uzelf wel aanvullen. En dat gaat net zolang goed totdat het fout gaat.

En daar wachten we dus nu met z'n allen op, blijkbaar. Ballen tonen (zie hierboven) leidt dus tot escalatie. Die onrust voel ik maar al te goed, ja.

Reacties


Gast

#5433 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2014-07-31 10:44:04

#5426: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

U dacht werkelijk dat ik en gelukkig velen met mij het weer zo ver laat komen als met de Kristallnacht. Ik heb er wel van geleerd en ja, ballen tonen en niet weer wegkijken.


Gast

#5440 'Zorgwekkende' toename jodenhaat in Europa ( Elsevier, 2009)

2014-07-31 10:51:55

#5426: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

U wacht af? Dat deden ze in de tweede wereld oorlog ook, daarom is de Joodse gemeenschap zo uitgedund.

Lafheid   en wegkijken is iets anders dan heel duidelijk grenzen stellen aan wat wel en wat niet kan.

 

Het aantal antisemitische incidenten in de Europese Unie (EU) – variërend van fysiek geweld tot vandalisme en belediging – is sinds december zorgwekkend sterk gestegen.

http://www.elsevier.nl/Europese-Unie/nieuws/2009/3/Zorgwekkende-toename-jodenhaat-in-Europa-ELSEVIER225552W/