Tunnel Broek in Waterland

Quoted post

Tim V

#18

2014-06-10 02:21

Nu een te krappe tunnel aanleggen om wat wisselgeld te besparen is wederom een historische fout. De verkeersdrukte zal alleen maar verder toenemen en je kunt beter gelijk zorgen voor voldoende capaciteit voor de komende 50 (of misschien wel 100) jaar, dan dat je er over 20 jaar achter komt dat er opnieuw een bottleneck ontstaat. Weg om broek heen of een tunnel die breed genoeg is lijken mij goede oplossingen. Te duur is geen argument, elke dag file kost pas geld en beinvloed de leefbaarheid sterk negatief.

Reacties


Gast

#20 Re: 4 baanstunnel

2014-06-10 07:59:01

#18: Tim V -

Ook daar is al over nagedacht door Romke Wadman. De tunnel is zo breed dat er een derde strook in kan die als wisselstrook gebruikt kan worden tijdens de spitstijden. En dat is eigenlijk het enige moment dat de weg echt druk is. (behalve als de brug open moet maar daar ga je dan onderdoor dus dat oponthoud is verdwenen)

Maar als de provincie om te krijgen is is een vierbaanstunnel ook goed. Moet dan alleen ook aansluiten op een 4 baansweg en willen we dat door Waterland?