Red de Nederlandse beroepsbevolking!

Quoted post

Sjelina

#236 Re:

2014-01-31 20:10

#1: -

Mijn man is al 43 jaar chaufeur, heeft een keer gestaakt voor beter loon en cao wat ook is gelukt, werd voorbij gereden door colega chaufeurs, als er een aktie van de bond is doen er weinig aan mee.

Ik vind het jammer dat er zo naar een partij wordt gewezen (bond), natuurlijk is het een onderbetaalde baan als je geen overuren hebt verdien je iets meer dan het minimum. Toch ben ik benieuwd hoeveel van de ondertekenden lid zijn of waren van een bond, je kunt je alleen sterk maken als je met elkaar staat, maar door dat collega`s elkaar weinig ontmoeten en daar door ook weinig contact onderling hebben onstaan deze situatie`s naar mijn idee, en als dan ook bijna niemand naar een bonds vergadering gaat, is het moeilijk om een vuist te maken.

Ik ben niet tegen deze aktie maar het blijft een gegeven, je kunt met een kleine groep niks beginnen.

De gene die voor dit beroep kiest kan dat alleen maar met hart en nieren doen, s`morgens voor dag en dauw op s`avonds laat stoppen, je parner of kinderen niet vaak zien geen sociaal leven onderbetaald, dus je moet wel dol op  dit beroepzijn.

Ik vond dat ook dit mag worden vermeld.

Dat houd niet in dat ik jullie succes wens met de aktie!

Reacties

Gerrit.

#238 Re: Re:

2014-01-31 23:42:45

#236: Sjelina - Re:

Beste Sjelina, Ik begrijp dat je het voor de bond opneemt en geef je gelijk dat als er meer lid worden dat je dan sterker staat. Punt is dat de bonden de terugloop in het ledenbestand zelf veroorzaakt heeft. Een staking beginnen ze niet aan, alleen nutteloze acties als 30 rondjes om de rotonde bij Joure(daar is het zo lekker druk) 60 km acties op de snelweg(je mag al blij zijn om het überhaupt te halen) en als chauffeurs aankloppen wanneer er uren gestolen worden dan blijkt dat deze niet te claimen zijn door de mazen in de cao die ze zelf met Tln/Knv afgesproken hebben. Ik ben zelf wel lid maar totaal niet eens met het beleid wat er gevoerd wordt. En daarom deze petitie! Dit is wat mij betreft nog maar een begin. De chauffeurs moeten in heel west-europa op hetzelfde moment de boel blokkeren tot de EU opgestapt is pas dan kan er herstel in alle branches ontstaan!