donboscosubsidies

Quoted post


Gast

#12 jaarrekening don bosco

2013-12-19 16:44

Heb daarnet mezelf even geïnformeerd en ik moet zeggen dat ik toch iets genuanceerder begin te denken over het geheel. Ik heb vernomen dat Don Bosco VZW waaronder de speelpleinwerking thuishoort, vorig jaar een omzet had van bijna €120.000 en dat hiervan slechts een €5.000 gaat naar de monitoren van de speelpleinwerking. Sterker nog: er circuleert een bedrag dat Don Bosco jaarlijks €40.000 betaalt aan Dekenij Kempen, een vereniging waarvan de boekhouding vrij te raadplegen is. Als ik goed gekeken heb heeft de Dekenij €4.800.000 in beleggingsrekeningen. Misschien dat Don Bosco VZW eerst de eigen jeugdwerking maar eens moet opwaarderen ipv geld te stoppen in een weinig transparant kerkelijk orgaan.

Reacties

Kom Op

#13 Re: jaarrekening don bosco

2013-12-19 17:04:53

#12: - jaarrekening don bosco

Ik denk dat je best eens eerst fatsoenlijke info gaat inwinnen.

Dit is opgestart van sympatisanten....mensen die weten waar ze over praten

grote fan van Don Bosco

#17 Re: jaarrekening don bosco

2013-12-19 19:29:04

#12: - jaarrekening don bosco

Niet vergeten dat er buiten de monitoren ook nog mensen werken die de gebouwen, de speeltuin en het groen onderhouden hé...Die worden ook betaald, dus er zijn wel meer personeelskosten dan enkel de monitoren...

Ook niet vergeten dat een omzet geen winst is ! Op Don Bosco betaal je bijvoorbeeld voor een frisdrank 1 (één) euro !!! Een worteltje is gratis als de kids hun flesje terugbrengen... Dus van winst kan je hier ook niet spreken hé


Gast

#18 Re: jaarrekening don bosco

2013-12-19 21:37:21

#12: - jaarrekening don bosco

Informeer je dan wel fatsoenlijk a.u.b.

Don Bosco is destijds vanuit het dekanaat ontstaan en een aantal gronden zijn nog steeds eigendom van het dekanaat. Die mag Don Bosco VOLLEDIG GRATIS benutten voor de eigen werking.

Ik weet niet over welke 40.000 euro jij het hebt, maar ik weet wel dat het dekanaat ooit renteloze leningen aan Don Bosco heeft toegestaan voor grotere projecten. Als het over zulk een project zou gaan, is het nogal logisch dat die moeten terugbetaald worden, niet? Verder heeft Don Bosco NIETS, maar dan ook NIETS te maken met de beleggersrekeningen van het dekanaat.

Iets in mij zegt dat je probeert 'iets' te vinden om de werking op te pakken. Wel, de boekhouding van een vzw is openbaar, dus voel je vrij deze op te vragen en uit te pluizen, dan weet je exact welke inkomsten en uitgaven er op een werkjaar zijn en zal je ervan versteld staan hoe moeilijk het is om uit de kosten te geraken.

met vriendelijke groeten

#19 Re: jaarrekening don bosco

2013-12-20 16:26:16

#12: - jaarrekening don bosco

Beste, dekenaat Kempen en parochie heeft de gronden 30 jaar in erfpacht gegeven om zo de gronden voor te behouden voor jeugdwerking. Deze erfpacht kon wettelijk niet worden gegeven zonder dat don Bosco pacht betaalt... Deze som bestaat uit 2 cijfers waarvan het eerste een 2.

 


Gast

#20 Re: jaarrekening don bosco

2013-12-20 21:34:18

#12: - jaarrekening don bosco

U bent bijzonder slecht geïnformeerd!!Tijdens de gemeenteraad is de correcte informatie gegeven. I

Ik geloof dat u dat ook hoorde omdat u ook op de gemeenteraad was. Is dat niet zo, dan  mag u mij gerust contacteren om de juiste informatie te vernemen! Groeten,  Gery Smans

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2013-12-21 10:36:23


Dit bericht is verwijderd door de auteur van deze petitie (Toon details)

2014-04-27 08:05:43